Degus iFokus

Degus

Etikettsjukdomar-skador
Läst 507 ggr
dumbell
0

Viktnedgång

Min äldsta hona Cilla på 5 år och 6 månader har rasat i vikt.. Har försökt följa tips som att ta ner hjulet, ge henne havregryn och vetegroddar dagligen, ge henne mycket mer mat osv. Men hon har fortsatt gå ner i vikt…

Vägde henne igår och hon låg på 190gram och är så liten att jag knappt vill lyfta henne.. Ska boka veterinär tid idag och har hittat en bra smådjursveterinär lokalt (Den vanliga har stängt tills vidare pga vattenskador) och förhoppningsvis får vi komma in så snart som möjligt..

Alla säger att det förmodligen bara är åldern och så.. Och jag kan inte sluta tänka det värsta.Vet inte vad jag ska göra..

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

hhejlollo
0

Har du kollat tänderna på henne? Om inte, gör det! Men som andra nämnt kan det vara åldern, är hon från uppfödare? Hoppas hon blir bättre!❤️

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

smurfan-13
0

Vet inte vad hon brukar väga, men 190 gram tycker inte jag låter alarmerande iaf. Vettigt m ett veterinärbesök iaf, se till att veterinären kollar kindtänderna då det oftast är de som krånglar och de kan inte du kolla själv.

Annars är det väl stödutfodring som gäller, samt tillåta henne att vara gammal.

hhejlollo
0

Precis, kindtänderna kan du inte kolla själv men framtänderna skulle kunna vara av ifall du inte kollat, hade en som på något vis lyckats bryta av båda tänderna uppe men han han stödfodrades och blev bra snabbt! Bra du tar henne till veterinär, du får uppdatera hur det går!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus