Vågar en hoppas?!
Idag städades det här hemma och då passade jag även på att väga hela gänget. Samtliga töser har ökat smått i vikt sen förra vägningen för 2 månader sen. Ökningen är ingen märkvärdig och de ligger fortfarande inom sin normala variation, men jag vill ju få hoppas! Dessutom så kändes Cocos bröstvårtor jättetydligt! Något jag tidigare bara gjort på digivande honor (har inget minne alls av att jag känt det på dräktiga innan). Detta gjorde ju att hoppet ökade ytterligare. Det vore så mysigt m smått i sommar! Hanarna däremot har tappat lite i vikt, så tösernas ökning kan inte enbart hänga ihop m mat tycket jag :P
Ja ja, håll tummarna att det är smått på gång! Har väl inte räknat m att det ska synas förrän tidigast i maj om det faktiskt blir nåt, så än får en ha tålamod…
Jag tror dom är dräktiga:D Just att tuttarna blivit större är ju ett tecken;)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Eller hur?! Så himla jobbigt att de ska vara dräktiga så länge och att en inte vet förrän mot slutet. *känner mig otålig*
Jag har mörkt att varje gång mina honor fått större tuttar har dom vart dräktiga varje gång! Vi håller tummar och tassar här hemma:D
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Ha inge minne av att jag alls har reflekterat över tuttarna på tidigare honor, men det är ju några år sen jag hade kullar nu. Stora tuttar hör ju dock ihop m dräktighet/graviditet oavsett art typ :P
Jag håller tummarna för dig! 👍
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Håller tummar och tassar här borta också 👍
Be the change you want to see in the world
-Gandhi
Håller tummarna!:). Du får hålla oss uppdaterade;).

Cocos och Ettie har ökat 25 gram på en vecka och Draken 15! Cocos och Ettie är jag ganska så säker på är dräktiga nu, men Draken tror jag egentligen inte är det. Vi får se…
Åh, vad spännande! Då kanske du får hur många degusungar som helst nu.

Åh nu känner jag mig osäker. :( Etti har fortsatt att öka och väger nu över 300 gram, vilket känns som det kommer ungar där. Men Cocos tycks ha tappat lite i vikt denna veckan och ser inte alls lika stor ut längre. :( Hoppas verkligen inte att hon har förlorat dräktigheten! Cocos är ju den honan jag allra helst vill ha en unge att spara efter!
Så håll tummarna för töserna här hemma nu!!

Alltså, nu är Etti ett riktigt päron ;) Ingen tvekan om att det blir ungar där! Opal byggde ett fint bo igårkväll så jag blörjade fundera om det redan är dax, men minst 2½-3 veckor kvar tills det är dax får jag det till. Undra hur stor hon kommer hinna bli innan dess?!

Invägning idag. Etti är numera min tyngsta degus genom tiderna m sina 318 gram! Var ska detta sluta om det är 2-3 veckor kvar?!
Cocos ökar så smått hon med och bröstvårtorna känns fortfarande, så jag hoppas att det blir en kull m henne med. Kanske blev hon dräktig senare eller så har hon färre ungar.
Damerna ligger mest bara o jäser numer, medan Opal sliter som ett djur m att få ordning på deras bo och finfördela alla pinnar jag envisas m att stoppa in till dem ;) Men ibland sitter han tillsammans m sina damer och myser han med <3

Spännande! 😍
Medarbetare på bildredigering! :)
Vad mysigt och gu vad rund hon blivit :')
Be the change you want to see in the world
-Gandhi

Idag vägde Etti in på 326 gram! Även Cocos ökar och har riktigt tydliga tuttar nu, så jag hoppas innerligt att det finns bebbar i hennes mage även om hon ser liten ut bredvid Etti ;) 286 gram sa vågen att Cocos vägde iaf.