Degus iFokus

Degus

Etikettavel
Läst 1097 ggr
hhejlollo
1

Kristallens H-kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kristallens H-kull är här. Idag när jag kom hem från jobbet såg jag att Louise var smalare än tidigare så jag kollade i boet, där låg två ungar, varav den ena var halvt uppäten och den andra döende. Louise mjölk hade sinat då hon antagligen blev så stressad över situationen eftersom detta är hennes första kull! Nu sitter jag här med en uttorkad liten bebis, en viltblå flicka, och försöker få i henne vätska och hålla henne varm. Tyvärr upptäckte jag dom för sent men jag ger inte upp denna lilla tjej! Håll tummarna att hon klarar sig!!❤️

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

thenewbreed
0

Nemen, Håller tummarna! ❤️

Medarbetare på bildredigering! :)

smurfan-13
0

Vad tråkigt. :( Tycker hon ser ut att vara förtidigt född eller underutvecklad. Kanske därför Lousie inte har någon mjölk?

hhejlollo
0

#1 Tack!❤️ #2 Nej dom kom nästan precis när dom skulle.. Men dom föddes imorse gissar jag på och jag hann tyvär inte kolla imorse så jag såg dom nu klockan 8 när jag kom hem från jobbet så den lilla har vart utan mjölk sen hon föddes.. Louise tuttar har vart sprängfyllda tills idag..:( Lillan andas bättre nu men är fortfarande väldigt dålig, men jag ger inte upp!❤️

Sajtvärd på degus.ifokus

smurfan-13
0

Ok, tycker fortfarande ungen ser underutvecklad ut. Tittar man på öron, ögon & päls (som iofs kanske har m färgen att göra) så ser den inte "färdig" ut tycker jag. Ser liten ut med, men det kan ju vara synvilla för hur den ligger. Oerhört tråkigt och sorgligt oavsett. :( Håller tummarna för att hon klarar sig.

[erika.tornlycke]
0

Vad tråkigt:(. Hoppas att det är riktig liten kämpe som klarar detta! Håller tummarna!

hhejlollo
1

#4 Ja bilden gör sig inte rättvis kan jag lova! Hon är precis som alla andra vart, bara det att hon är uttorkad.. Nu andas hon betydligt bättre och har fått i sig mjölk, nu väntar jag bara och hoppas på att se en liten mjölkmage under natten!❤️ #5 Tack! Ja verkligen, klarar hon detta kommer hon bo kvar här, hon kämpar på bra nu❤️

Sajtvärd på degus.ifokus

smurfan-13
0

Hur har natten gått?

hhejlollo
0

Hon lever!! Hon är inte alls uttorkad längre, gör sina behov och äter samt håller värmen bättre! Nu rör hon sig som hon borde!

Sajtvärd på degus.ifokus

FannyM
0

Ååh, vad härligt att höra att hon mår bättre!! Hon ser ju så liten och pluttig ut! En riktig liten kämpe helt enkelt!

hhejlollo
0

Vår fina Bambi har fått blivit lilla Hannahs mamma. Bambi tar så väl hand om henne och bäddar om henne! Jag hoppas bara hon klarar sig min lilla kämpe❤️

Sajtvärd på degus.ifokus

smurfan-13
1

Vad skönt att hon klarat första natten! Måste ju vara den som är/var mest kritisk. <3 Älskar att degus är så omtänksamma och tar hand om varandra, även om det faktiskt inte är ens egna avkomma.

dumbell
0

Vad tråkigt att det gick så för alla andra men änglar verkar iallafall vaka över den överlevande, låter som att det kommer gå bra. Håller tummar och tassar här ❤️

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

FannyM
0

Hur går det för lilltjejen? Utvecklar hon sig som hon ska? Vad underbart att Bambi accepterade henne som sin egen, så fantastiska djur dem är degusar!

smurfan-13
0

Hur har det gått för lilla Hanna? Klarade hon sig?

hhejlollo
0

Tyvärr klarade hon sig inte :( men hon fick en bra sista tid med "mamma" Bambi, hon var inte uttorkad som innan men tyvärr hade hon gått för länge utan mat innan jag började mata henne. Som gott mitt lilla hjärta❤️

Sajtvärd på degus.ifokus

smurfan-13
0

Vad tråkigt. :( Skönt iaf att Bambi fanns där m henne