Grävling på rymmen!
Den här lilla parveln skrämde halvt ihjäl mig idag! Han satt i mitt knä i soffan och mumsade på havregryn när något plötsligt skrämde degusarna i buren och de rasslade till och började varningspipa. Stackars Grävling blev ju oxå rädd och tog ett skutt ner på golvet och försvann snabbt in under soffan.
Hundarna som låg på soffan blev ju så klart intresserade av det lilla snabba på golvet, så det blev till att snabbt stänga in dem i sovrummet och sen ringa hem maken. Soffan är nämligen en stor otymplig sak som jag omöjligt kunde flytta själv.
Innan vi fick tag i honom så hann en miljon tankar passera mitt huvud. Vad skulle jag säga till Hannah??
"Äh, Grävling bor numera i vår soffa" eller ännu värre "Grävling finns inte mer" :(
och hur skulle det bli m Fink om Grävling gick bort?
Skulle vi klara av att fånga in Grävling som var stressad och rädd utan att skada hans fina svanstipp (han har nog den charmigaste svanstippen jag någonsin sett!!)?
Tur nog så gick allt jättebra och efter lite ommöblerande så kunde jag fånga en stressad liten kille. Grävling blev väldigt glad över att komma in i buren till Fink igen och extra glada blev de när det serverades havregryn efteråt.
Sjönt att han kom till rätta (:
De är snabba de där små busungarna. Själv tillåter jag att de kryper runt i mina kläder, vilket innebär att den första riktning de springer i om de blir rädda är mot mig, för där vet de att de kan gömma sig :3
J
Jo imorse så började jag med att ta ut Grävling(Nu Sonic) ur buren gör är mysa lite och det var inga problem. När det sen blev Finks(Nu Miles) tur så fick jag efter lite tålamod ut honom ur buren men han hade bestämt sig för att inte mysa utan sprang snabbt ifrån mig. Så dagen började med 30 minuters bebis-jakt! Till slut så fick jag tag på honom och nu så sitter han fint i buren igen! :)

Skönt att ni fick fatt i busen! Låt oss hoppas att de där busarna har haft sina rymmarhyss för sig nu och låter bli såna påhitt i framtiden!
Ja, hoppas kan man ju alltid haha!