Degus iFokus

Degus

Etikettbygga-skapa-eget
Läst 2394 ggr
smurfan-13
0

Säljes: Estrellado´s ungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Estrellado´s uppfödning har just nu två kullar ungar där ett antal av dem eventuellt letar efter egna hem.

Om kullarna

Pappa Opal, född 121028, härkomst okänd - imp Holland. Sund, bra storlek och supertrevlig. Jättebra pappa, alltid framåt och kommer fram & vill ut på ett balanserat och trevligt vis när en öppnar buren.

Mamma Etti, född 110603, Far: Gnejs, Mor Vega. Sund, ganska så stor hona, aningen nervös, men genomsnäll och välfungerande bland andra degus.

F-kullen, född 150530, 6 ungar varav 1 dödfödd, 2 honor och 3 hanar

Mamma Cocos, född 110216, Far: Gnejs, Mor: Vega. Denna fantastiska degu har ärvts sin mors och fars fina temperament. Har krävt noll träning för att få tam. Social, trevlig, snäll - den perfekta degun!

G-kullen, född 150609, 3 ungar varav 1 dödfödd, 1 hona & 1 hane

Morföräldrarna

Gnejs, född 070910. Alltid varit lätt att ha o göra med, trevlig mot alla andra degus, social och framåt. Nu på äldre dagar lite försiktigare, men pigg och alert fortfarande. Hans stam är skapligt känd (några tidiga frågetecken) hela vägen tillbaks till början på 2000-talet och de första vittecknade degusarna.

Vega, skulle fylla 7 år året hon gick bort. Superframåt och social. Behövde aldrig lära sig gilla oss människor utan var alltid först fram. Aningen bestämd bland degusarna, men fungerande ändå m alla.

När jag sett hur ungarna utvecklas kommer jag meddela vilka som är till salu. För att boka några ungar kommer jag kräva en bokningsavgift (100:-/degu) som inte återbetalas vid ånger. Ungarna kommer vara leveransklara någon gång i sista halvan av juli/början på augusti och skall då hämtas här i Linköping (om inget annat är överenskommet). Dröjer det innan de kan hämtas så vill jag ha hela summan inbetald vid tidpunkten då de är leveransklara för att hålla dem, samt en avgift kommer tas ut om det rör sig om att hålla dem en längre tid.

Priset för en unge är 300:- för en agouti och från 400:- och uppåt för de m vitt på (samtliga ungar bär på viltblått). Jag tillämpar rabatt vid köp av fler och kommer m största sannolikhet sätta ett pris per par när jag bestämt vilka som ska stanna.

2 av hanarna är tingade, dock inte bestämt vilka individer ännu.

smurfan-13
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Estrellado´s F…

Agouti hona, ev är till salu.

Hon är den som är mest framåt, otroligt nyfiken och skuttar fram o tillbaks upp i handen på en (trots att jag hittills suttit väldigt lite m dem iom att jag inte velat störa Cocos kull än). Påminner väldigt mkt om sin moster och mormor i sättet. <3 Ev. vittecknad som inte syns (men viktkurvan påminner mkt om den för vittecknade).

En underbar tjej som enbart flyttar om rätt hem m kompis/ar dyker upp.

smurfan-13
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Estrellado´s F…

Hane1 m stjärn och den finaste tecknade magen, (som dock tycks vara omöjlig att fota) och vitt stänk på kroppen. Aningen försiktig fortfarande, men inga problem när han väl är i handen.

smurfan-13
0

Estrellado´s F…

Hane2 agouti, men m en viktkurva som påminner om vittecknade. Precis som sin mindre bror är han fortfarande lite försiktig, men väl i handen är det inga problem.

smurfan-13
0

Estrellado´s F…

Hane3, agouti och störst i kullen. Han fick ett litet sår på nosen som nyfödd och har än så länge ett knappt synligt ärr där. Den som först var högst upp och är den som avancerat uppåt först av alla hela vägen upp till översta hyllan igårkväll. Framåt och busig.

smurfan-13
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Estrellado´s G…

Vittecknad hane, ev till salu.

För att vara vittecknad en riktigt stor krabat! Vid en veckas ålder vägde han redan mer än Ettis vittecknade dotter vägde vid 2 veckors ålder! Med värdlens gulligaste svanstipp! Huden är svart, men jag tror att håren på undersidan är vita. Så himla charmig! <3

(på bilderna syns även hans agouti syster som kommer stanna)

dumbell
0

Åååh blir alltid som ett litet barn då bebisbilder visas :') så hemskt mysigt. Alla ser jättefina ut ju, maxat avis på dig som kommer få gosa med dom! Ungefär hur mycket kommer du vilja ha för honan?

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

thenewbreed
0

Jag är också intresserad av honan hihi c:

Medarbetare på bildredigering! :)

smurfan-13
0

#6 & 7 hon är jättefin och håller på att bli en favorit, men jag borde verkligen inte spara alla honorna! ;) 300:- för en agouti :)

smurfan-13
0

Maila mig på sofiahogberg@yahoose vid seriöst intresse. :)

smurfan-13
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hanarna, varav 2 troligtvis är bokade & två fortfarande letar efter ett hem (gärna tillsammans m pappa Opal)

smurfan-13
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Estrellado´s Falk och Estrellado´s Grävling letar ev efter ett hem tillsammans med pappa Opal

Alwyn
0

<3

smurfan-13
0

Samtliga ungar är sålda. Grabbarna har flyttat & Flugas transport ska bara lösa sig, så flyttar hon med.

smurfan-13
0

Nu har även Fluga flyttat och det känns ganska så tomt här hemma faktiskt. Tråden kan låsas!

Inlägget är låst för nya kommentarer