Degus flickor till salu!
Hejsan
Vi söker med ljus å lykta efter tjejjer då våra insjuknar snabbt med tandproblem redan efter 1,5 år, och vår 2-åring Leyah kommer att överleva vår andra grupp då den första också insjuknade tidigt pga diabetes.
Vi befinner oss i Sthlm, kan du möta oss på vägen om vi väljer att åka västerut?
Kan du ge info om stam så vi inte köper sjuka djur igen?
Th Ahlberg
Hej. Jag vet bara att de kommer från samma uppfödare, men har tyvärr ingen mer information. Men som sagt, de är väldigt pigga, sociala, de trivs väldigt bra tillsammans, och det viktigaste för oss är att de får komma till ett bra hem. Jag har nog dessvärre svårare att komma ifrån, så jag hoppas att det löser sig på något sätt med transporten om intresset kvarstår. Med vänliga hälsningar Sara.
Uppfödaren var/är?
De heter tydligen Imaso, ligger i Falköping!
Imazo, ska det nog vara…
Okej. Vet inte hur bra de är, finner bara en tråd från 2008 om att de avlar utan att se till djurens välbefinnande, vet inte om kullarna lever så länge och eller är friska. Någon som har mer info om Imazo hur de är för dagen?
Imazo är ingen uppfödare, utan en grossist. Där vet man tyvärr aldrig vad man får men det är viktigt att veta att de INTE är uppfödare!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Som #7 Sa är imazo en grossist. Det är de som säljer till djuraffärer bland annat, så väldigt oseriösa.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Hej Du har ett pm. Thomas
Vet någon om Imazo brukar sälja till djurmagazinet? Isåfall förklarar det den plötsliga döden som två av mina gamla degus fick..(Köper inte längre från djuraffär då jag fick veta att det var från grossister.. 😡)
Be the change you want to see in the world
-Gandhi
Imazo säljer till i princip alla djuraffärer i Sverige.. Så ja, tyvärr kan det vara anledningen till det plötsliga dödsfallet:(
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Usch! Arg jag blir.. att man inte får veta sånt i förväg och att djuraffärer gör sådär…
Minns då man var liten och gillade att gå till djuraffärer för att titta på djuren och trodde att dom hade det bra/att dom som arbetade där brydde sig om djuren…
Be the change you want to see in the world
-Gandhi