Degus iFokus

Degus

Etikett: köpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 1038 ggr
hhejlollo
0

Kristallens Webshop

Kristallens webshop

Foder:
* Selective Degu 1.5 kg
* Kamomill
* Dill
* Hibiskus
* Morotsflingor
* Rosenblad 
* Blandn. 1 (nässelblad, maskros, alfalfa, malva, mullbärsblad, grön havre, groblad, citronmeliss, jordärtskocka, echinacea, pepparmyntsblad, salvia & vattenkrasse)
* Blandn. 2 (nässelblad, maskros, hasselnötsblad, malva, enchiacea, jordgubbsblad, groblad, jordärtskocka, majsblad, videblad, hallonblad & åkerfräken)
* Blandn. 3 (blad med bitar av rötter blommor)
* Blandn. 4 (hallonblad, björklöv, björnbär blad, valnöt blad, havtorn blad, hasselnötsblad, ginkoblad & jordgubbsblad)
* Blandn. 5 hasselnötsblad, äppelblad, mullbärsblad, päronblad, hallonblad, malva, jordgubbsblad, druvblad, ginkolöv, lörsbärsblad & askelöv)
* Blandn. 6 (ringblomma, hibiskusblomma, kaktusblomma, ringblommsblad, maskros, blåklint blå/rosa, rödklöver, tusensköna, primula, solros, rosenblad, jasmin, kamomill & malva blå)
* Blandn. 7 (persiljestjälkar, körvelstjälkar, dillstjälkar & selleristjälkar)
* Blandn. 8 (varmluftstorkat ängsgräs och örter, maskros rot, hallonblad, svartvinbärsblad, björnbärsblad, groblad, hibiskus, citronmeliss, rosenblad, mjölktistel, maskrosblad, kamomill & nässlor)
* Blandn. 9 (varmluftstorkat ängsgräs och örter, rödklöver, ringblomma, rosenblad, blåklint kronblad, hibiskus, lindblom & solros)

Burtillbehör:
* Hängmatta
* Dubbel hängmatta
* Höpåse
* Sovpåse
* Hängtunnel

Man kan blanda fritt som man vill! Beställning görs via PM eller via mail på kristallens@hotmail.se
Frakt är olika beroende på vikt! 🙂

Ni hittar allt på hemsidan: www.kristallens.wix.com/kristallens

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hhejlollo
0

Vi har även strö från RS Mustang samt Hö och halm direkt från bonde!

Sajtvärd på degus.ifokus

micki83
0

Random fråga, vad för strö kör du med? När jag flyttade till Sverige med mina flickor ville jag hitta något degu-säkert och dammfritt.. det som jag har gillat bäst och som har varit lagom förmånligt var halm och hampaspån. Hampan sägs så gott som damfri, men lite dammar den nog. Asp spån var också bra, men den var svårt att få tag på och ganska dyr. Al har jag hört att är giftigt, så den använder jag ej. Och förstås absolut inte kutterspån.

hhejlollo
0

Jag har använt mig av kutterspån i alla åt, det jag är mest nöjd med efter att ha provat i princip allt annat på marknaden! Att man absolut inte ska ha spån tycker jag är en överdrift, självklart ska det vara av ett bra märke och ej damma! Köpa kutterspån från djuraffär skulle jag aldrig göra, det är så dammigt att djuren får lunginflammation! Men som sagt, jag använder kutterspån från Vida (säljer även från RS) :)

Sajtvärd på degus.ifokus

micki83
0

Jag förstår. Men hur är det med olika trä-sorter och så?  Orsaken till att jag började noja mig över ströt var för att en av mina tjejer fick nån form av ögoninflammation som jag länge inbillade mig berodde på ströt. När jag frågade runt så rekommenderade folk asp flis och megazorb, och t.o.m. veterinären sade att de kan reagera på oljorna i tallspån, så har låtit bli barrträdsspånet. I Finland använde jag kutterspån från Prisma.