Burar
BVSA! Har flertalet burar till salu! Dom finns i Västerås och hämtas här om man inte kan ordna transporthjälp! * Savic Royal Suite 95 Double, B95xD63xH159, nypris 2999:-, mitt pris 2000:-. * Perfect Maxi, B79xD52xH140, nypris 1199:-, mitt pris 700:-. * Terrarium, H60xB139xD50, gallret på sidan ska bytas (jag gör det) samt att skenan glasdörrarna ligger i är gnagd på. Pris 1200:-. * Terrarium, H75xB149,5xD60. Pris 1600:-. * Transportburar, en grön, en svart och en grön. Nya! Pris 70:-/st. * Fågelbur (använd som transport), mått kommer! Pris 200:-. Priserna kan diskuteras vid snabb affär. :)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Kan tas till Stockholm och Eskilstuna!
Sajtvärd på degus.ifokus
Lilla terrariet och Perfect Maxi är sålda! 1500;- för savic och 1500:- för stora terrariet! Kan tas till Linköping och längs tutten 20/2!
Sajtvärd på degus.ifokus
Stora terrariet är sålt! De som finns kvar är: • Savic Royal 95 Double, laglig för 4 • Voljär, laglig för tre
Sajtvärd på degus.ifokus
Putt
Sajtvärd på degus.ifokus
Kan du visa bilder på de du har kvar?
Denna finns kvar! :)
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag funderar på att göra en själv. Är det kvadratmeter man räknar för att det ska bli godkänt. Skulle man kunna göra om typ en billybokhylla som inte är så djup? Den är ju väldigt hög istället och det blir många våningar att springa på. Jag tänker i så fall sätta galler i sidorna så det blir väl ventilerat. Nu har jag en stor bur som står i ena sonens rum och han blir störd av dem när han ska sova, så jag skulle vilja flytta ut dem i vardagsrummet men har inte så mycket plats där.
Minsta lagliga djup är 40cm. Arean för två ska vara minst 0.3m2, har man fler lägger man till 0.15m2 per degu. Burens höjd har ingen betydelse för om buren är laglig eller ej! Dock minst 65cm hög. En bur för två bör alltså vara Minst 40cm djup och 75cm bred. Det spelar alltså ingen roll hur hög buren är eller hur många hyllor du har!
Sajtvärd på degus.ifokus

Precis som #8 skriver så blir inte en billyhylla laglig. Det är bottenytan som räknas enbart enligt svenska regler. Höjden som är tillåten är så låg som 40 cm, men de behöver ju klart mer!
Ajdå. Vad är det för mått på ditt skåp? Finns det i Stockholmsområdet?
Menar du buren? Den är laglig för fyra och finns i Västerås :)
Sajtvärd på degus.ifokus
Kan tas till Kista 9-10/4! :)
Sajtvärd på degus.ifokus