Degus iFokus

Degus

Etikettbilder-videor
Läst 1594 ggr
MoaL
0

Bilder till artiklar. :)

Jag hoppas att ni vet att bildbidrag till artiklar är uppskattat. Ert namn kommer då naturligtvis att skrivas intill bilden om ni inte redan har skrivit ert namn på själva bilden.

Krav på artikelbilder är att de ska vara tydliga. :)

Jag kan komma att klippa ned bilderna en aning för att exempelvis degun ska synas tydligare.

Om ni känner att ni har några fina bilder på degus som skulle passa som artikelbild, lägg gärna in den/dem i den här tråden. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0

Till att börja med så skulle jag behöva ett par bilder till svansartikeln på en hel och fin svans, samt en bild på en degus som har tappat sin svans. Finns det någon som har eller kan fixa sådana bilder så skulle jag vara oerhört tacksam! :)

Mvh,
Moa

smurfan-13
0

Jag kan nog fixa, eller rota i arkiven ;)

Carums söta vita svanstoffs ligger i nån av trådarna jag har m ungarna, här eller på exot. Fritt fram att ta den om du vill, fast han är ju bara bebis.

Jag har ju en grovt kuperad degussvans här hemma som är kanske 2-3 cm. Kan försöka fota den, men Mynta är ganska så stressad för tillfället o gillar inte kameran, så jag våga inte lova nåt. Vill inte stressa henne mer än nödvändigt iom att hon har bebisar.

Azul blev av m yttersta spetsen på sin svans till katten för några månader sen, men det syns knappt idag alls.

Hmm… skall nog ha på nån blodig nyss tappad oxå i arkiven (japp många svanstofsar har fått stryk här… :/ )

MoaL
0

Åh, tack, tack, tack! :) Det blir perfekt med bilden på Carums svans, men jag skulle som sagt gärna behöva bilder på en som har tappat svansen också - och om du har även en bild på en nyligt tappad så vore det ju guld värt! :P Hel svans, nyligt tappad svans, tappad läkt svans - kan det bli bättre? ;)

Men det är förstås inte så viktigt att du ska störa Mynta om hon far illa av det. Jag kan vänta. ^^

Mvh,
Moa

smurfan-13
0

Jag behöver starta min externa hårddisk för att hitta de där bilderna. Kanske har jag någon gammal på Mynta där hennes svans syns med. Men jag hinner inte göra det nu, kanske ikväll, annars får du påminna mig i början av nästa vecka.

Jag har 1000-tals bilder på degusar i de flesta situationer, tar bara tid att hitta dem ;) Så är det något annat du efterfrågar så kan ja ju kika efter det då med…

Burbilder kanske skall rotas fram med? Alltid bra m nån tråd om inte annat där alla kan inspirera varandra m hur man har det till sina degusar.

Och just det, igår filmade jag när Vega diade sina små! Måste kanske få ihop en avelsartikel så kan filmen vaa med där ;)

MoaL
0

Jag ska påminna mig själv om att påminna dig. ;)

Burbilder behövs alltid - jag tror inte ens att jag har några lämpliga bilder till Boende-artikeln för närvarande. Den där bilden på det där gigantiska terrariet skulle gärna få vara med i den artikeln om det är ok för dig? :)

En sådan bur-tråd som du pratar om vore absolut bra. Jag känner själv att inspiritationen tryter, och jag är knappast den enda. ;) Så olika burbilder är alltid bra, med bilder på inredning och liknande.

Det vore ju perfekt till avelsartikeln. Glad Och jag ser väldigt mycket fram emot den artikeln. ^^

Mvh,
Moa