Burrengöring
Hej hopp. :)
Hur ofta städar ni till era degus? Och vad gör ni under en burstädning?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Sällan. Mina bor ju så pass stort och är (oftast) ganska så få, så jag städar väldigt sällan. Har inge koll på hur ofta det är, utan det blir när det börjar se bajsigt ut i ströt eller när hyllorna börjar lukta för mkt kiss.
När jag städar plockas allt ut, allt skuras m vatten och såpa, terrariet torkas ut m vatten (ibland m såpa), nytt strö och ny möblering.

Säger nästan som smurfan-13.
Sällan och eftersom jag bara har en degu blir det inte så lortigt heller, har ingen koll när jag städar utan jag städar när det ser och börjar lukta lortigt min tjej är så bra på att säga till när det ska städas så jag litar på henne och när vi städar så skrubbar vi rent allt och möblerar om.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Varannan vecka ungefär.
Vosjes: Hur säger hon till? :)
Jag städar också när det börjar se smutsigt ut, vilket är ungefär var tredje-fjärde vecka eller så. Det är lite olika. :) Då torkar jag galler, diskar inredning och sätter in nya saker + möblerar om, samt nytt bottenströ förstås. ^^
Mvh,
Moa

Ja, hon puffar ut all spån över golvet när det är dags för städnings eller så står hon och gnäller tills hon får min uppmärksamhet - då puffar hon på spånen, knäppisen 

#5 Leker din hund när hon gör det?
En av mina pojkar ställer sig med rumpan mot burgallret och hivar iväg spånet mellan benet rakt ut på golvet.
Städat och klart säger han!
#5 Haha, en sådan liten charmknutta! :P
Mvh,
Moa

Om min hund leker? Hur menar du?

#8 Jag menar: Leker din degus att hon är hund? Krafsar spån mellan benen?

Ibland, inte ofta dock min degu går runt och tror att hon är katt hon klöser till och med på klösbrädor om hon får chansen