Ålder?
Hur gamla är era degus? Vad är/blev er äldsta degu?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Jag har endast haft två Degus dock gick en av dom bort för ett par år sedan pågrund av en olycka och hennes syster som fortfarande lever är drygt 10 år gammal.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Oj jisses, 10 år! Det var inte dåligt! ^^
Mina egna tre degustjejer är bara ganska precis ynkliga två år gamla, småspättor jämfört med din gamla dam. :P
Mvh,
Moa

Ibland tror jag att hon har flera år framför sig då hon är lika pigg och frisk som hon var när hon var runt 2-4 år.
Det ända tråkiga är väl att hon inte tycker om andra degus. 
Ja det förstår jag. :/ Har du någon bild på henne? :)
Mvh,
Moa

Nu när jag letar efter bilder på henne hittar jag bara massvis med bilder på min ekorre som nu är en ängel och massvis med iller katt och hund bilder.
Men här kommer hon min lilla Belle "bulle"
Vilken sötnos! ^^ Ja, om jag får behålla mina degus så länge så blir jag väldigt glad. :)
Mvh,
Moa

Ja man blir ju glad om man får ha dom länge.
Jag har väl magiska fingrar med djur då mina gerbiler som jag hade förr blev upp till 9 år gamla trots att medel åldern ligger runt (4?)
Ja uj, vad har du för bra magi i fingrarna? Dela med dig! :P Eller trolla över mina djur, särskilt över råttorna, de lever så alltför kort tid. ^^
Mvh,
Moa

Hihi försöker fortfarnde komma på vad jag gör som är det lilla extra men när jag kommer på det så delar jag med mig 
Det låter bra det. :P
Mvh,
Moa

Äldsta som jag har avlivat blev ca 3 år och var då RIKTIGT GAMMAL i kroppen.
Phlox dog i förlossningskomplikationer när han var ca 3½ år.
Nu är de äldsta hanen Gnejs som är född september 2007 och honan Vega som är född december 2007. De är inte det minsta gamla i kropp eller själ, så ja räknar m att de lever många år till. Vega fick sin första kull iår och den har vuxit som ogräs och mår bra, så det fixade hon ju galant iaf!
Älst här hemma är "farbror" Toker som blir 7 år i år. De anddra är mellan 2 och 6 år
Med Vänliga Hälsningar Åsa och Djuren, http://athelas.cybersite.se/
De degus jag har nu är 7 månader och lite över året. De jag hade innan blev nästan 6 år
Mina två flickor är 2år och två mån.
Cilla är ca 3-4 år De hade ingen koll på hur gammal de var i affären.
De trodde Elvis var lika gammal, men är säker på att han är lite äldre, kanske 4-5 år, han verkar äldre i sättet, behöver mer vila och är ganske lugn och tam.
De blev tama väldigt fort när de kom till mig.
Men de fick en kull på 3 barn, 1 dödfödd dock. Cilla hade vart till avel och fått kull på kull.. 4-5 kullar på 1,5år. Så precis före Bäbisarna anlände 19augusti 2010 blev han kastrerad.
Jag behöll en bäbis och min mor tog ena hanen som sen fick 2 kompisar. :)
Bild visar Lilli & Sussi hälsar på Cilla första gången sommar 2010

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min lilla degu Fisis hade vi i sju år och han var fullvuxen när vi köpte honom. Vet alltså inte riktigt hur gammal han var alltså. Brorsan till honom lyckades smita och försvann ut när vi haft dem i ett halvår.

#9 Wow! helt otroligt…9 år för en gerbil…

Ja det är helt otroligt men mina små bebisar höll sig kvar länge