Boende
Hur bor era degus? I bur eller terrarium/akvarium/annat? Vilka mått? :)
Om ni har bilder så får ni jättegärna dela med er av dem. ^^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Mina tjejer bor i en helt värdelös gallerbur som de roar sig med att gnaga hål i botten på. Försöker hitta en voljär till dem istället.
Buren är 120x50x100cm
Mina två killgäng bor i två chillaburar av trä som jag satt in fler extrahyllor i och grenstammar. Måtten på de är 90x60x100cm.

Min tjej bor i en gallerbur och måtten vet jag inte men om orken kommer ska vi bygga en större bur åt henne.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Mina bor i ett terrarium som är 150x65x100 cm tror jag. Stort som bara den och underbart att se dem i!
Just nu har jag dock en vresig bitch som bor själv i ett mindre akvarium + att ena honan & hennes kull bor i en mindre del av terrariet som är avgränsat m ett galler från en gallerbur.

Mina 2 pojkar bor i en bur som är 100 lång 100 hög och 55 bred. Kan inte lägg upp bild.. annars hade jag gjort de.

Igår var Vegas kull 6 veckor gamla och blev könsfördelade. Grabbarna fick flytta med pappa Gnejs till gallerburen som plockadesin från förrådet. Jag har INTE saknat gallerburen! Tusan vad mkt mer de låter och hörs! Än så länge gnager de inte galler (vilket fövånade mig då Gnejs är expert på att gnaga galer när han inte får vara m brudarna), men minsta hopp hörs ju massor!
Nä tacka vet jag terrariet!

Jag kommer att ha mina tjejer i ett lite mindre terrarium första veckorna, för att vi ska umgås mer. Sen blir det antingen stora terrariet (120x75x105) eller bygga om ett gammalt köksskåp till bur.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Mina två tjejer bor i en tvåvånings "furret tower" (ca 80*70*160) och har en "tomt"(hallen) utanför på några kvadrat meter. Ofta sitter dom sida vid sida på en hylla på den nerfällda luckan och ser extremt gulliga ut….måste ta kort på det någon gång…
Åh det där med att tugga sig ut känner jag igen…
Jag har tre olika burar till mina degus.
Höjd x längd x djup
Garderoben: 190x130x55
Voljären: 170x100x58
Buren: 115x65x41
Med Vänliga Hälsningar Åsa och Djuren, http://athelas.cybersite.se/