Degus iFokus

Degus

Etikettmat-och-vatten
Läst 1620 ggr
smurfan-13
0

Första gröna utifrån

Idag serverades de första små maskrosbladen här hemma. Älskar denna årstid då man kan plocka in grönt varje dag till de små!

De vuxna blev överlyckliga, medan ungarna förvånade mig med en enorm skepsism. Blir spännande att se hur lång tid det tar för dem att inse hur mumsigt det är. Idag lär det inte bli nåt över till dem dock, då det inte var så många/stora maskrosblad och de vuxna verkligen var åpna. :)

MoaL
0

Åh, avundsjuk! Här uppe ligger det fortfarande typ en halvmeter tjockt snölager på marken. Det är bara på trottoarerna/vägarna och i vägkanterna det är borttinat än så länge. Men det smälter för varje dag! :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Vattnadal
0

Jag har plockat in nässlor till höns, skäggagamer och kaniner, och en gnutta gräs. Det finns tussilago oxå, till skäggisarnas stora glädje. Fast grenar med färsk sav, knoppar och grön bark gillas av alla djur. När jag väl får hem mina små kommer det attd rälla av grönt, det gör det ju om bara nån dag till!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

smurfan-13
0

Maskrosblad, gräs och hassel är mums. Kirskål var dock tveksamt gott tyckte de små, kanse pga att de stora inte är så förjusta i den första kirskålen?

MoaL
0

Nu börjar det komma upp lite grönt häruppe! Snart, snart, snart kan jag äntligen börja plocka in små tussar med gräs och andra växter till mina små. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor