Degu+ gerbil?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Hur funkar degusar och gerbiler ihop? Min kompis ska kanske få min degu och hon har massa gerbiler så jag tänkte bara om dom skulle kunna hälsa på varandra eller om det blir fight ;)

Finns ingen anledning att presentera olika arter för varandra. De har inget utbyte av varandra och pratar inte samma språk.
Om du bara har en degu så behöver den istället en kompis av samma art och samma kön.
Risken är överhängande att gerbilerna biter degun. De brukar inte alls vara särskilt trevliga mot andra djur tyvärr, så hon bör definitivt undvika att presentera dem för varandra.
Varför går degun själv? Har den problem med andra degus? :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Okej då vet jag! Vi hade två hanar, men dom började bråka(alltså slogs så att det blödde) så vi behövde avliva den ena. Vi har inte köpt en ny hane för att vi inte ville ta risken att dom också skulle bråka.

Kan nästan garantera en fight. Gerbilerna är ena riktiga tuffingar och drar sig inte en sekund för att ge sig på degusar om dom kan. 
#3 Åh tråkigt att höra…
Chinchilla och degu verkar fungera här.
Eller en av de två chinchillabröderna är inte förtjust i deguherren, men den andre verkar tycka han är riktigt festlig.