Trähyllor?
Har ni trähyllor till era degus? Var har ni köpt dem?
Har ni några förslag på var man kan hitta billiga brädor som man kan såga upp i lämpliga längder och göra hyllor av? :)
Tack på förhand! :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Sen vi skaffade terraiet så är ju inte hyllor lika lätt att sätta fast mellan gallret. Vi har löst det genom att köpa en obehandlad lagerhylla och såga i två delar. Det utnyttjar inte hela volymen av buren och är ju ganska så svårt att variera, men det är enkelt iaf och ger dem lite mer yta i volymen.
Innan när ja hade galler att sätta fast hyllorna mellan brukade jag köpa obehadlade hyllplan från ikea. De är inte så dyra och fanns i bra storlekar till buren jag hade. Annars är väl som sagt brädgården billigaste stället, men kan ju vara svårare att hitta o handla på tycker jag. 3 m planka är inte alltid så lätt attt ta på bussen tex…

Vi har en stor lång trä hylla som kom med buren, sen en trä hörn hylla som vi köpte på en djuraffär och sedan en hylla gjord av grenar.
Ta den mängd grenar du vill ha, borra hål i varsin sida och sedan ta stål tråd eller liknande och spän fast så det blir som en flotte, till sist kan du ta kedjor eller någonting och hänga upp på passande ställe, eller sätta fast mellan galler.
hade jag haft terarium hade jag nog tagit två brädor eller trädslag som är relativt raka på två hörnor och limma fast dom med ett stödben under.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
#1 Ikea är en bra bit bort. ^^ Jag får försöka leta efter lämpliga brädor här i närheten. :)
Det kanske finns brädor på Beijer?
#2 Har du någon bild på en sådan hemgjord hylla? :)
Mvh,
Moa

Inte än 
Men jag kan även lägga till att nu har vi även gjort en klätterställning åt henne med pinnar och färdiga stegar av trä som låg och skräpade 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
#4 Åh, nice, det måste du också ta kort på, det lät spännande. :P Jag ska minsann starta en leksakstråd där man kan lägga in hemmagjorda leksaker, klätterställningar och liknande. ^^
Mvh,
Moa
Jag har trähyllor i min degus bur. Pappa har byggt dom av vanlig planka och två pluggar som sitter i kanten på varje bräda(att sätta mellan gallret).

#6 Ungefär så gjorde jag mina också. Fast jag tog gängad stav med brickor och mutter istället för pluggar.
Jag köpte bräder(björkplank) i en brädgård helt enkelt och sågade och sågade tills jag fick blåsor i händerna. Till slut fick jag hjälp och dom gjorde det i maskin….mycket enklare…