S: Vuxna degus
Jag tänkte jag skulle göra ett nytt försök med att omplacera några av mina degusar.
Jag fick hit ett helt gäng degusar i slutet på april förra året, de skulle dumpas som levande föda. Tog hit allihopa för jag tänkte, hur svårt kan det vara att hitta bra hem?
Svårare än jag trodde helt enkelt, och jag gav upp efter ett tag.
Nu har min hö-allergi eskalerat ganska enormt och jag har varit tvungen att sälja en del av mina prisvinnande chinchillor bara för att dra ner på antalet burar här hemma.
Då känns det lite dumt att jag har tre burar med degusar som bara är till sällskap. Jag vill ju inte behöva göra mig av med fler av mina chinchillor, de är ju mina bebisar.
Jag har tre flockar degusar, ett gäng med fyra tjejer och två gäng med tre killar i varje. Och jag vill inte att de delas på, de trivs suveränt tillsammans.
Ett av pojkgängen kommer jag att behålla själv troligtvis. De är för underbara för att jag ska vilja vara utan dem helt. Men tre gäng är lite mycket.
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Känns som sagt dumt att jag måste dra ner på min chinchilla uppfödning som jag jobbat hårt för i sju år pga att jag inte klarar av höet.
Hoppas verkligen att det kan finnas ett bra hem ute för iallafall två gäng degusar. De är tama, kontaktsökande, mysiga och allmänt trevliga!

Glömde skriva att vi finns i Göteborg.

Vad är det för ungefärlig ålder på dem?
Jag får en del som är intresserade av ungar och kan ju tipsa om dina tama, mysiga och goa degus då jag inte har ungar. :)

Tjejerna är runt 2 år och killarna är mellan 1 1/2-3 år.

Puttar för dessa!
Tjejerna är numera bara tre stycken efter ett dödsfall:(
Så en tre-grupp tjejer och en tre-grupp pojkar söker hem. Alla jättetrevliga och mysiga.

Hur har det gått? Har du fått några omplacerade än?

Nepp, alla bor kvar här fortfarande.

Åh ok. Bra att veta :-)
Jag är sugen på degusar, vad vill du ha för dem?
Om bur och transport fixar sig kan jag nog vara ganska intresserad, dock så bor jag i Hälsingland.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Honorna ska till ekorren här ovanför imorgon.
Jag vill bara ha ett bra hem till dem, där de inte ska säras på och inte användas i avel.
Tre pojkar är det ju som bor ihop och är bästa kompisar. Supersociala och gosiga. Transport kan jag tyvärr inte hjälpa till med, men det kanske finns någonting på djurtransport.ifokus?
Lämplig bur är ju samma storlek som chillaburar fast med fler hyllor att skutta på.
Okej!
Jag ska hålla utkik och se vad jag kan hitta på, mycket möjligt att jag kan bygga en liknande bur som jag har till chinchillorna i sådana fall. Tänkte mest om det redan fanns så vore det praktiskt!
Jag kan höra av mig vid senare tillfälle så kan vi se om de finns kvar ännu.

Gör du så. Vill som sagt bara att de ska få bra hem.
Lite svårt att skicka med bur ända hem till dig.

Jo flickorna ska hem till mig om allt går som planerat. Det känns både kul och nervöst!
Har ju en ensam kurre här hemma och vem vet hur hon reagerar på dom nya kompisarna. Men det ska nog gå bra. Har läst på noga och har tålamod.
Jag är på G att flytta just för tillfället så jag ska till att bygga en ny chinchillabur nu i första hand. Om tid och pengar finnes efter det så kan jag ta och bygga mig en extra bur eller kolla runt efter en stor gallerbur eller voljär som inte kostar alltför mycket. Dock så gillar jag inte gallerburar så väldigt, men men.
Men som sagt, jag kan höra av mig vid senare tillfälle, vore i alla fall hemskt roligt!