Degus iFokus

Degus

Etiketthälsa-skötsel
Läst 3168 ggr
MoaL
0

Kloklippning

Brukar ni någonsin klippa klorna på era degus? Eller tycker ni att det är fel att göra det?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Vosjes
0

Om min tjej hade haft super långa klor hade jag klippt dom men nu har hon inte det så det är meningslöst för oss.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

smurfan-13
0

De jag har nu går nog inte att klippa. De är inte vana vid att behöva sitta still hos mig helt enkelt.

Mina två första degus, som typ alltid satt på mig eller nån annan klippte vi klorna på för att slippa ha de så förbannat vassa. Tror de flesta degus sköter sina klor själva så de inte blir så långa, men sen är de ju ofta väldigt vassa tyvärr.

smurfan-13
0

De jag har nu går nog inte att klippa. De är inte vana vid att behöva sitta still hos mig helt enkelt.

Mina två första degus, som typ alltid satt på mig eller nån annan klippte vi klorna på för att slippa ha de så förbannat vassa. Tror de flesta degus sköter sina klor själva så de inte blir så långa, men sen är de ju ofta väldigt vassa tyvärr.

MoaL
0

Jag tänkte bara, för jag har visserligen aldrig sett mina tjejer ha långa klor, men däremot så är de absolut sylvassa. :S Fast jag vet inte hur mycket det skulle avhjälpas om man klippte klorna, de brukar ju ha en tendens att bli vassa då också, fast på ett annat och mer rivigare sätt.

Mvh,
Moa

UlrikaD
0

Har aldrig klippt klorna på mina, de sköter det bra själva. Samma som chillorna.

Vilket ju är en jäkla tur, jisses att klippa klorna på alla smådjuren.Förvånad

MoaL
0

#5 Haha, ja, då skulle man inte ha mycket tid för annat. :P Jag har bara två-tre råttor som tar hand om sina egna klor. Alla andra måste jag klippa klorna på, eller låta ha vassa klor. ^^

Mvh,
Moa

Vattnadal
0

Klippte på Ester, men hon satt alltid stilla och lät mig pyssla, eftersom jag var "morsan". Hade stora lavastenar el pimpstenar i burarna när jag hade mina, så nötte de ner dem själva bra.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[h-malm]
0

Har aldrig klippt. Visste inte ens att man kunde göra det ;)

ekorren
0

Näe jag tror inte jag skulle kunna det i alla fall inte på dom jag har haft. Tur att det inte har behövts. Bara man upptäcker det i tid så låter stenar vara ett säkrare kort. Eller kanske typ keramik krukor. Fast blir dom för långa ändå måste man ju göra någonting åt det.