Degus iFokus

Degus

Etikettatt-äga-degus
Läst 1589 ggr
MoaL
1

Se skillnad?

Ni som har degus som ser "likadana" ut, hur gör ni för att skilja dem åt? Alla mina tre tjejer är agoutifärgade, så jag har klippt jack i pälsen på två av dem för att kunna skilja alla tre åt. Fult, jag vet, men annars ser jag ingen skillnad. :) Jag känner förstås skillnad på dem rent fysiskt, och det är skillnad i tamhet, men sådant kan ändra sig så fort och jag tycker inte om att bli osäker så jag valde att klippa i pälsen istället. ^^

Hur gör ni?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Vosjes
0

Förr då mina degus var både systrar och agouti kände jag bara skillnad mellan dom.
En hade lite smalare ansikte och den andra var lite rundare i byggnaden dock inte tjock eller mullig utan helt enkelt rundare.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

UlrikaD
0

Jag har ju tre grupper, en tjejgrupp på fyra, en pojkgrupp på tre, och en till pojkgrupp på tre.

Tjejerna skiljer sig en hel del i ansikts och kropssform plus en av dem har en halv svans så det är ju lätt att känna igen.

I ena pojkgänget så har en kille en prick i ögat och en annan har starr.

I det andra pojkgänget så syns det klart vem som är pappan för han är störst och en av sönerna har en helt vit fot.Skrattande

MoaL
0

Vosjes: Det är nog kanske lättare om det är två, men när jag har tre (eller fler) så blir jag så sjukt förvirrad, haha. ^^ Jag känner skillnad på mina flickor när jag tar i dem, men jag vågar inte förlita mig på det. :)

UlrikaD: Det lät oerhört praktiskt med så många särskiljande tecken. :P Tänk om allesammans hade sett nästan exakt likadana ut? Usch, jag mår nästan illa när jag tänker på huvudbryet av att känna igen vem som är vem. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

smurfan-13
0

Jag har ju vittecknat och som det är nu så skiljer sig ALLA tydligt åt. Men innan då jag hade flera som bara var agouti så var det ändå stor skillnad på dem i teckningen i ansiktet och öronen. Hade inga problem att se skillnad på dem alls faktiskt. Nu är det två av ungarna som jag måste lyfta upp för att veta vem som är vem. De är både agouti och väger exakt lika mkt, men ena är flicka och andra är pojke. Det går skert atts e vem som är vem i ansiktet, men de är ju överallt och har ju aldrig tid att sitta stilla länge nog för mig :D

hhejlollo
0

Mina två honor är agoutifärgade och i början såg man skillnad på dom för den ena va mycket mindre än den andra och sen växte hon till sig så nu är dom så lika så ja håller koll på nosarna för Lillan har mycket vitt på sin nos och Bambi har inget vitt så annars hade de va helt omöjligt!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Athelas
0

jag tycker att min degusar ser helt olika ut, spesiellt anskiktsformen.

Med Vänliga Hälsningar Åsa och Djuren, http://athelas.cybersite.se/