Degus iFokus

Degus

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 2932 ggr
Kibeshna
0

Uppfödare i Göteborg?

Hej allesammans!

Jag har funderat fram och tillbaka och kommit fram till att Degu verkar vara ett fint litet djur att införskaffa härnäst :-) Vet dock inte jättemycket om dem men skall se till att plugga på ordentligt innan jag skaffar dom! Har haft gerbiler en gång och tycker att dom verkar påminna om dem i sitt beteende?

Men till min egentliga fråga, har aldrig köpt något djur hos en uppfödare trots att man hört otaliga gånger att det är så mycket bättre. därför vet jag inte riktigt hur man ''gör''.

Vet ni någon bra Deguuppdödare i Göteborg :-)?

Hur går man tillväga?

Tack på förhand :-)

hhejlollo
0

Hej! Riktigt bra val måste ja säga, degus är de bästa djur ja vet! Nyfikna, pigga, glada och söta! Va ja har hört så finns de tyvärr ingen uppfödare i Gbg så man får no åka en bit för dom små. Ja köpte mina tjejer hos en tjej i Borås men vet inte om hon har några kvar, mejla och kolla: hannz__01@hotmail.com, min hane köpte ja i Rättvik (ja bor i Västerås) så ja har åkt en bra bit för att hämta mina!:) Mitt tips är att läsa på så mycke de bara går, ja har skrivit ut allt ja hittat och strukit under de viktigaste! Och de är sant att de är bättre att köpa ho uppfödare än på djuraffär då dom från uppfödare är både handtama och trevligare. Lycka till!:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

jessikaeleonora
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är ingen direkt uppfödare men mina degus har precis fått bebisar som letar efter nya och bra hem och jag bor i Halmstad, tar ju cirka 1 1/2 till 2 timmar att åka så det är ju inte så långt :)

De små rackarna är redan ute och går och busar omkring och de är bara 3 veckor en så länge :)

Hör av dig om du e intresserad!

Kibeshna
0

Vad roligt för dig :)

Tack så mycket men jag tror inte jag är redo att ta hem några än på ett tag, som jag gissade och läst så e de leveransklara vid 6 veckor? och man vill ju ha dom så unga som möjligt senare  när jag väl ska  dom såklart ^^ men tack som sagt. har du nån spec färg/teckning? hur är föräldrarna i sättet?

Kibeshna
0

Ahh såg att du lagt ut bild på dom i forumet, söta, e d typ ''vanlig'' fär ser jag?

jessikaeleonora
0

ah det är vanlig färg, föräldrarna är jättefina och tama, mamman lite mer än pappan, hon kommer när jag ropar men är dock inte så kelen vilke´t de flest unga degus inte är, extremt nyfiken bara ^^

UlrikaD
0

Om du skulle bestämma dig för äldre omplaceringar istället så har jag tre pojkar som söker nytt hem.