Transport åt dig!
hej! På måndag hämtar ja min lilla degu i Rättvik och ja har märkt att de är många som vill ha degus så nu tänkte ja ordna transport åt er som vill! I Rättvik tar dom 150:-/st och om man vill att ja köper med en/fler åt dig så gör ja gärna de men då att ja får 100:- för transport och att ni kommer till stationen i Västerås och hämtar den lille. Hör gärna av dig om du har frågor!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är intresserad men finns det någonstans där man kan titta på dom annons eller liknande? Är intresserad av en två färgad hane.
#1 tyvärr inga annonser och hon ja pratat med hela tiden som jobbar där är tyvärr ledig till på måndag. Ja vet att de finns två hanar, ena ska ja ha och den andra letar hem! De är en viltblå vittecknad hane som letar hem! Kan ja få ditt nr så kan ja skicka bild för den har ja på!:)
Sajtvärd på degus.ifokus

ÅÅ det lät väldigt intressant.. Mitt nummer är 073 9322559
#3 skicka precis bild på honom!
Sajtvärd på degus.ifokus

Bara de inte är med dom som du skrev i förra tråden.. att de blå kan bli konstiga men du hade en sån tecknad där ifrån?
Vetu hur svårt det är att föra ihop 2 vuxna hanar med en liten?
De är dom ja skrev om men vi har kommit fram till att de är helt lungt att köpa därifrån då dom inte använder inavel. Min blåa hane är därifrån och han är den underbaraste ja träffat! De är lättare att introducera en bebis degu för ficka degus än de är att introducera vuxna dör vuxna. Ja ska introducera bebis med vuxen och ska följa degutopias tips!:)
Sajtvärd på degus.ifokus

#6 fast det är lite skumt resonemang, att dåligt temperament enbart skulle bero på inavel. Min blåa hona var definitivt inte inavlad då det blå från pappans sida kom från finland - holland och det blå på mammans sida kom från tyskland. Hennes temperament var uruselt ändå och kom antagligen från hennes pappas sida, då han m tiden visade sig vara riktigt otrevlig han med.
2008 så satte rättviks gymn. ihop Gnejs bror m en blå hona från tyskland. Om de sen fortsatt utan att ta in fler blåa eller bärare av blått så är det ju deffinitivt inavel i de blå ungarna som föds hos dem. Men det är väl bara att fråga efter stamtavla och vart de blåa kommer ifrån. Som sagt måste det finnas på båda mammans o pappans sida för att det skall kunna födas blåa ungar.
Ja ska prata med dom innan ja tar hem nån men ja har frågat om de är inavel och de är se inte, ska dock fråga mer och 'djupare' när ja är där, kolla på både ungar och föräldrar och se hur dom är.
Sajtvärd på degus.ifokus
Just inavel behöver heller inte nödvändigtvis vara dåligt. Viss inavel kan vara betydligt bättre än att alltid utavla. Grejen är bara den att man måste vara väldigt kunnig och inte bara avla hej vilt - och det gäller både in- och utavel. Alla slags avel kan gå fel, vare sig föräldradjuren är besläktade eller inte. Det beror helt på vilka gener och anlag de bär på. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor