Hjälp! Är detta normalt?
Hej!
Min deguhona gjorde nyligen nått som inte hänt innan. Hon bettede sig helt normalt men sedan började det komma massa blod och slem ur henne som hon sedan åt upp. Det hände inte bara en gång utan flera gånger. Är det någon som vet vad detta kan vara? Hon fick ungar för cirka 4 veckor sen så jag tänkte först att det kan vara moderkakan, men är inte det lite sent att den kommer 4 veckor efter födslen?
Någon som har nån aning vad som möjligen kan vara fel??

Har hon gått m hanen efter att hon fick ungarna? Isf skulle jag gissa att hon fick missfall m en ny kull. Går hon fortfarande m hanen skulle jag skynda mig att dela på dem så att hon inte utsetts för fler dräktigheter nu uta hinner dia upp de hon har och sen återhämta sig ordentligt innan du ev tar en till kull.
Hade det rört sig om moderkakor från tidigare dräktighet hade hon blivit sjuk av att ha kvar dem i sig så länge.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo i någon dag bara, men antar att han hann före oss.. vi misstänkte också missfall men hon mår bra och beter sig helt normalt och diade sina ungar senast för nån timme sen så det är nog ingen fara.
Ja hon går med hanen nu med men nu är lilla Harry kastrerad sen några veckor tbx så ingen risk för fler ungar iaf!

De kan para en hona med ungar soim resultat upp till två veckor efter kastrering, något veterinärer ofta glömmer bort att informera om.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#3 jag hittade uppgifter om 8 (!) veckor efter kastration när jag kastrerade Gnejs! Sen kanske det är extremfall, men ändå! Gnejs satt själv i 6 veckor efter sin kastration (dock mkt pga att läkningen tog sån tid)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Jodå vetrinären infomerade om detta!
Så han fick sitta ensam i 2 veckor, han blev så glad så när han fick återförenas med sin familj!