Anatomi?
Hej! Tänkte kolla om ni har nå tips på bra böcker om deguns anatomi och skelett? Och även om sjukdommar och sånt? Tacksam för svar!:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Man får vara glad om man hittar någon bok om degusar tyvärr :/ Att hitta någon som berör anatomi och sjukdomar djupare är nog svårt. Det beror iofs på vilken nivå du vill ha det… Finns väldigt mkt forskning gjord på degus och du har tillgång till vetenskapliga tidskrifter via tex skolan.
#1 va tråkigt! Tycker knappt nån vet va dessa underbara djur är för nå! Ska kolla med min lärare imorn om hon har nå tips!:)
Sajtvärd på degus.ifokus
Kan detta vara av intresse?
#3 ja får bara upp sidan, ingen bok:o va hette boken du länkade?:)
Sajtvärd på degus.ifokus

Är du seriöst intresserad av anatomi, sjukdomar och på en "tyngre" nivå så lär det säkerligen finnas veterinärlitteratur på engelska där man kan läsa om cavimorpherna iaf. Gnagare generellt är ju ganska så lika, så man behöver kanske inte specifikt läsa enbart om degun, utan kan titta på chinchillorna, marsvin mm för att få sig en bild av det man vill veta.
"Clinical radiology of exotic companion mammals" hette den. Finns en kategori på adlibris som heter "veterinärmedicin (smådjur)" där kanske du kan hitta något? Jag kommer åt böcker och vetenskapliga artiklar via SLU så jag kan försöka spana runt där lite om det finns något
Man använder ju degusar som modelldjur för mänskliga sjukdomar så det borde finnas en hel del om det iaf :)
Tack för hjälpen!:) Ja är seriöst intresserad av detta då de för de första är mitt favvodjur och för de andra så vill ja jobba med de sen!:)
Sajtvärd på degus.ifokus