Rolly giant hjul
Någon som har ett sådan hjul? Jag köpte precis hem ett och det rullar skitdåligt! Därför är jag intresserad av att höra om någon annan har erfarenheter av detta hjul för att se om det kanske bara var mitt exemplar som var dåligt?
Jag har bara testat att snurra det på djuraffär, och det snurrade helt värdelöst. :S Jag tänkte då att det var något fel på DET hjulet, men det kanske är så att detta slags hjul helt enkelt är dåligt?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#1 Men fasiken vad typiskt! Jag har ett metallhjul nu till mina småttingar och det gnisslar så man blir tokig :P

#2 smörj hjulet m lite matolja ;)
#3 Metallhjulet eller rolly giant? :P

båda? hjälper iaf mot gnissel :)
#5 tack för tipset, får testa! Det är ingen risk att de slickar i sig oljan då och att det är skadligt?
Matolja (typ raps- eller olivolja) är inte farligt, så det behöver du inte oroa dig för. :)
Mvh,
Moa
#7 Vad bra! Småttingarna springer nu runt i nya hjulet för fullt här hemma, det funkade alltså med oljan :)
Jag kan säga att det hjulet var skräp! Aldrig mer plasthjul! Det gick sönder på mindre än en vecka så nu har jag köpt ett likadant trähjul jag hade tidigare! Vill bara förvarna så ingen annan gör samma misstag som jag :P
Äsch då, vad typiskt. :S Alltid tråkigt när man köper något och blir missnöjd.
Var har du köpt trähjulet? :)
Mvh,
Moa
På Grizzly zoo i Uppsala :)