Degus iFokus

Degus

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 1898 ggr
Misshjert
0

Degus sökes

Har sökt & sökt efter degusar här uppe i norrbotten med utan resultat.
Verkar som degusar är mer populärt neråt sverige.?
Finns däremot på djurmagazinet i happaranda men jag har som fått för mig att det är bättre att köpa ifrån en uppfödare där dom kanske är mer hanterade osv.
Nu hoppas jag någon kanske vet av några degusar till salu.
Ska ner till Gävleborg i december men längre än så kommer jag inte..

Tveka inte att höra av er :)

Acinorev
1

De är ju så söta i Haparanda. Jag har också fått upp ögonen för dem, faktiskt tack vare Haparanda-Degusarna och letat uppfödare här uppe men inte funnit någon.

hhejlollo
1

Självklart ska du köpa från uppfödare! Dom är hanterade och du vet att de inte är inavel plus att dom inte kommer från grossist! Däremot tycker ja ofta rätt synd om djuren på djuraffärerna och ja vill alltid rädda dom:$ Rättviks naturbruksgymnasium har nästan alltid degus till salu, de enda du måste va noga med hos dom är att dom måste va MINST 6 v, hellre 8 v och uppåt. Annars är ja nöjd över att ha köp av dom:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Misshjert
0

Näe, det verkar vara väldigt ont om uppförare här i norr :(
Jag håller på att ringa runt till en massa olika naturbrukskolor och hoppas det finns någon här omkring som har & säljer några. Än så länge utan resultat.
Vore ju skönt att slippa "släpa" med degusar ca 80 mil hem hit :/ Men hittar jag inga så har jag nog inget val.. Är helt förälskade i dom små liven nu <3

hhejlollo
0

#3 dom är så himla underbara ju! Åkte från västerås till Borås för att hämta mina tjejer, och till Rättvik två gånger för att hämta två hanar, de är klart värt åkandet kan ja lova! Du lär inte ångra dig!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus