Degus iFokus

Degus

Etikett: sjukdomar-skador
Läst 1083 ggr
SandraNoSekai
0

Medicin till sin degu?

Någon som har några bra tips på hur man kan ge sin degu sin dagliga dos av baytril/medicin? Har ju en liten spruta men dom har redan lärt sig att det kommer något äckligt ur den, att spruta det i något dom tycker är gott fungerar bara på min ena degu men den andra vägrar.
Tacksam för hjälp :)

DESU!~Cool

smurfan-13
2

Det är bara att vaa bestämd, hålla ett ordentligt grepp och tvinga in sprutan. De måste ju ha medicinen för att bli bra.

MoaL
1

Håller med smurfan-13. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

SandraNoSekai
0

Tack :3 ska försöka vara lite mer bestämd den här gången haha :)

DESU!~Cool

SandraNoSekai
0

Innan har jag varit lite rädd att skada dem om jag hållt för hårt men efter vad ni sagt så tog jag ett bestämt tag om dem och vips så var det klart! Tack för det haha!

Dem fick lite gott att mumsa på efteråt som belöning.

DESU!~Cool

MoaL
0

Det är inte sååå lätt att skada dem. ;) Och man behöver ju inte hålla särskilt hårt, har man bara ett stadigt och bra grepp så går det både snabbt och oftast utan några större problem. :) Sedan brukar de såklart inte direkt gilla det, men det måste ju göras. ^^

Mvh,
Moa

SandraNoSekai
0

Jo det är sant det måste ju göras! Är så rädd att dem ska hata mig senare bara x'D

DESU!~Cool

MoaL
0

Haha, de är knappast långsinta. ;) Jag är säker på att du gullar med dem mer än du medicinerar dem, så de lär med största sannolikhet inte hata dig. ;)

Mvh,
Moa

SandraNoSekai
0

Haha mjo det är sant :)

DESU!~Cool

smurfan-13
0

Och jag som inte ens gullar en massa m mina lyckades inte få Gnejs att hata mig ens av nästan 1 månades medicinering i somras, så de är verkligen inte trångsinta :)

MoaL
1

#9 Visst är det underbart med djur? De älskar en oavsett. :P

Mvh,
Moa