Degus iFokus

Degus

Etikettot-off-topic
Läst 3490 ggr
MoaL
0

OT - Andra djur?

Hej hej! :)
Har ni några andra djur förutom degus? Vad i sådana fall? Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv har jag, förutom degus, tamråttor, tammöss, dvärg- och guldhamstrar, marsvin, en kanin, snäckor, eremitkräftor, två majsormar, krabbor, en skorpion, ett par spindlar, kackerlackor, syrsor, zophobas och vandrande pinnar. :)

Mvh,
Moa

smurfan-13
0

2 tokiga katter. Den ena hårt uppfostrad av degun Bea för snart 12 år sen och den andra en livsfara för degusarna. Veto, katten som uppfostrades av Bea, är lysande m degusarna så länge de inte flyr henne. Virus, andra kissen, har tagit mängder m svanstofsar innan vi bytte till terrarium och han skulle nog gärna ta hela degusar om han kunde…

Sen har vi 3 underbara hundar som alla kommer från spanien. Bild på dem när de busar i fårhagen här om veckan.

+ att jag har en sambo, som innan han träffade mig aldrig hade haft ett husdjur eller försått vitsen m det…

Vosjes
0

Jag har just nu 1 hund, 2 katter, 1 iller samt en degu och det känns lite tomt här jämfört med förut.

Alla går super bra ihop med varandra, även degus bara ena katten som är lite för nyfiken och illern som jag inte litar på med henne så dom får inte träffa henne.

Efter att vi flyttat utomlands och till en större lägenhet kommer vi fylla på med djur här hemma igen Oskyldig

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

UlrikaD
0

Här hemma bor det även:

5 katter (plus 2 jourhemskatter som letar hem)

8 illrar

ett stort gäng chinchillor

ett stort gäng guldhamstrar

5 roborovskihamstrar

1 vintervit dvärghamster

7 möss

MoaL
0

Ooh, härligt, det verkar som om vi är riktiga djurnördar. Tungan ute

Vi har också en hund (glömde honom i listan), men det är min sambo som äger honom. Fast vovven är min lilla bebis. ^^ En underbar amstaffkille på fem år vid namn Roy. :)
Min sambo äger också en stooor gammal spindeltjej som är så gammal och trött att hon vilar på magen. Inget bra tecken egentligen, men det har hon gjort länge.

Mvh,
Moa

Athelas
0

Förutom degusarna så bor det 8 gerbiler och en katt här hemma.

Med Vänliga Hälsningar Åsa och Djuren, http://athelas.cybersite.se/

Vattnadal
0

Djuren på Odlingen är mest mina, men maken är med på hundar och får i alla fall. Vi har 12 hundar, 5 av dem är mina, Vidar, alaskanhuskybastard, Vittra golden, samt Ego, Ubbe och Skade, siberian husky. Maken har en alaskan husky och 6 siberians.
Sen har vi 6 gestrikefår, en kastrerad bagge, 4 förhoppningsvis dräktiga tackor och en bagge som ska slaktas.
Övriga lantgårdsdjur är 10 hedemorahöns (varav en tupp) och 4 mellerudskaniner med 2 st 3 v gamla ungar.
Sen har jag en del djur inne. straxt under 100 möss (avlar främst korsad typ men även lite engelskt och svenskt i tickade färger), en kanariehane, 3 leopargeckos, en crested gecko, 2 skäggagamer, ett gäng afrikanska jättelandsnäckor, kackerlackor, en afrikansk pygmémus, ett akvarium med koiyngel och guldfisk som ska få en damm bara de växer på sig, ett aguaterrarie med fräsmt malar (blir grodor ed på land när ekonomin tillåter), ett piccosalt med bara sten och alger, ett salt på 160 L med clown och snäckor.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MoaL
0

#7 Jöjje mig, ni hade lite djur. :P

Mvh,
Moa

Vattnadal
0

Jepp, bor man på en lantgård måste man nästan! Har bokat 2 jämtgetter med tillhörande bock och 2 nyfödda killingar oxå. Ska bara lösa frakten på dem, då de bor lååångt bort.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MoaL
0

Ja det förstår jag. :P Jag kan inte ens tänka mig hur det skulle se ut hos oss om vi hade en gård. *dagdrömmer* ^^

Mvh,
Moa

[Civilwar]
0

Förutom mina 5 degus har jag en tjock katt på 12 år och en hamster och en tamråtta.
Råttan kanske blir omplacerad i veckan men det beror lite på hur det går. Hon ska komma till ett nytt ställe där det redan bor en massa råttor så hon kanske inte trivs, för hon har alltid vart ensam.

Adrina
0

Här är alla djur i min familj, har inte 100% äganderätt till allihopa såklart utan det är min familjs djur, har mest ansvar för getterna & hamstern är det bara jag som tar hand om. Den allra första bilden på geten där det står bock Sting (pappa till Stepp) avled nyligen Gråter, alltså har vi bara två getter.

MoaL
0

#12 Vilka vackra, mysiga bilder! :)

Mvh,
Moa

Adrina
0

#13 Tack, skoj o höra! Glad