Slagsmål..
hej! Min ena hona har blivit av med en bit av svansen i ett bråk med min andra hona:( svansen är inte avgnagd och ja tänkte fråga, visst ska ja väl tvätta de med kokat vatten? De är vara skinnet som är borta. Är lite chockad så därför ja kanske skriver lite konstigt:(
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Visst, kokat vatten blir bra men det ska max vara handvarm när du använder det. Degus läkar oftast mycket bra. Håll bara koll på att det inte blir inflammerad.
Vad tråkigt att de bråkade…men det är just så de diskuterar ibland…
Lycka till!
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
#1 självklart ska de inte va kokhett vatten men kokat så klart. Är så himla ledsen för de är mina bebisar!:( Tack så mycket!
Sajtvärd på degus.ifokus
Ahw va dumt :( hoppas hon mår bättre snart!
DESU!~
#3 ja verkligen!:( hon tyckte inte riktigt om mig när ja gjorde rent svansen men efter va de skönt att krypa innanför tjocktröjan och sova!
Sajtvärd på degus.ifokus
Åh nej vad tråkigt. :( Som sagt, håll koll bara så att det inte blir inflammerat. I övrigt brukar djur kunna sköta om svansskador rätt bra på egen hand, så du behöver nog inte vara där och pilla så mycket. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#5 nej precis, de va därför ja fråga om ja skulle göra rent de:) de ser verkligen hemskt ut! Ja tycker så synd om henne!:(
Sajtvärd på degus.ifokus
När mina små bebisar tappade sina svansar så ville veterinären ta 3000 spänn för att kapa av biten utan hud. Rena rånet! och som MoaL sa innan så klarar dem av att läka dem själva bra på egen hand.
DESU!~
#7 men gud!:o va de 3000:-/st eller tillsammans? De är ju sjukt!:o
Sajtvärd på degus.ifokus

Om det är ett öppet sår så bör du ta ut sandbadkaret under tiden det läker. Annars finns det risk att sand fastnar i såret. Annars är det bara att hålla det rent och fint.
#9 tillfälligt har hon en filt och bovadd för att de inte ska bli infekterat. De läker fint och de är bara en liten bit kvar som håller på att torka och hon mår bra och är pigg och så så de är ingen faraed henne!:)
Sajtvärd på degus.ifokus