Degus iFokus

Degus

Etikettavel
Läst 2746 ggr
hhejlollo
0

Dräktighetstecken?

Har setat och sökt men får inte fram nå bra.. Kan man se när en hona är parningsvillig? Min ena hona verkade va de när hon hälsa på killarna genom gallret för hon gjorde nå med underlivet ja inte sett förut xP Och har honan nå speciellt beteende när hon är dräktig? Som kaniner boxar ju och drar loss päls, har degun nå liknande?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Skunken
0

Jag vet att man på hästar kan se om de är dräktiga genom att hålla enståltråd över korset i längsgående riktning. Om hästen är dräktig nickar ståltråden (guppar upp och ned) och är hon inte dräktig så skakar den (vickar från sida till sida). Men om detta fungerar på denna typ av djur vet jag inte :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

hhejlollo
0

Haha va häftigt! Måste prova!

Sajtvärd på degus.ifokus

smurfan-13
0

Man brukar kunna se på formen när det är ca 1 månad kvar av dräktigheten. De blir liksom päronformade. Sen bäddas det ju så klart när det är dax för de små att födas, men det är ju ganska så sent i dräktigheten.

Jag har inte sett några tecken på "parningsvillighet", men jag tror att det skall gå att se på vissa honor iaf. Mina har dock behövt bo med hanen några månader (minst) innan de blivit dräktiga. Men om det berott på honorna eller på kräsna Gnejs vet jag inte. (Gnejs ville bara ha Phlox innan hon gick bort)

hhejlollo
0

Okej för när hon hade hälsat genom gallret såg man att hon gjorde nånting där bak och de verkade som hon va parningsvillig.(bara va ja tror) Och ena hanen satte sig, burrade upp sig och gjorde nå läte, kan han ha visat att han ville ha henne med? Va gullig, nästan som han va kär i henne^^

Sajtvärd på degus.ifokus