Degus iFokus

Degus

Etikettmat-och-vatten
Läst 1250 ggr
hhejlollo
0

Godis?

Ni vet såna här fröstänger som man kan köpa på alla djuraffärer till djuren? Har sett att de finns såna till degus men har inte vågat testa ge mina de. Kan man ge sån ibland? Dom äter ju inte en hel på en dag så man kanske kan sätta in den en lördag och ta ut den på kvällen? Då kan du ju använda den igen. Har ni tips på hur man kan göra egna såna stänger till dom som är lite nyttigare?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Adrina
0

http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=1324799

Om man bläddrar ner lite kan man hitta ett recept med ''fröstänger'' som är till gerbiler, kanske kan man göra det & ge?

Vet att det finns ett recept på hamster.ifokus också på fröstänger, men åh hittar inte det  Skrikandes Dem hade iallafall tagit toarullar sedan rullat i gnagarblandning så det fäste (kommer inte ihåg vad de fäste det med, om de va vatten/ägg eller nåt..) sedan in i ugnen.

Har alltid gett våra degus fröstänger & de har inte varit några problem…

pehu
0

Jag skulle inte våga ge fröstänger eftersom frön innehåller mycket fett och protein vilken kan orsaka lever- och njurskador….frön/nötter bör ges väldigt sparsamt till degus!

Vattnadal
0

Lollo pets har en för degu, utan houng med bara säd på, har jag för mig. Grossisten Gibbon har dem, så deras återförsäljare kan ta hem.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

hhejlollo
0

#3 de va dom ja mena! Men de är inte farligt för dom? Tänkte sätta in en sån på en lördag och ta ut den sen samma kväll så dom inte får i sig för mycket!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Vattnadal
0

Jag gav mina tjejer såna i julas, och det gick fint. Fast man ska alltid läsa innehållsförteckningen när det hamdlar om mat/godis åt degus. De ska absolut inte ha honung, inte en massa fett heller. Den jag gav heter

Deguskräcker Vete Lolopets

Det finns med frukt ocvh nötter, vilket jag väljer bort.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter