de sticker ut??
Hej! Min ena degu har som ettt ben mitt på där bröstkorgen möts som sticker ut på något konstigt sätt?! Är ja nojjig eller vad tror ni?
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Någon tog upp "sternumkrok" på GiF igår, det ska tydligen vara en defekt på bröstbenet http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4f13dc1d88f4721f9600a02f-sternumkrok#discussions-1
Kanske kan vara det? Du kan ju söka på "sternumkrok" på google och se ifall du hittar några bilder att jämföra med.
tack! ska kolla upp de på en gång!
Sajtvärd på degus.ifokus

Sternumkrok finns ju hos guldhamster.
Om det är det så känner du det genom att följa bröstbenet med fingret. Buktar det då ut någonstans på vägen och pekar utåt istället för att följa bröstkorgen så är det ju det.
Är det någonting annat så känns det som ett extra tillägg på bröstbenet istället.

Tänk på att avel på den degun nog inte är så smart oavsett vad det är, då det kan vara svårt att veta om det är ärftligt.
Va nyss till veterinären och kolla va de va och hon sa att de inte va nånting konstigt alls med honom. Bara ja som är nojig. De ja trodde va konstigt va tydligen helt normalt för när dom ställer sig upp så åker bröstkorgen fram lite och de va de ja trodde va konstigt..
Sajtvärd på degus.ifokus
#5 Vad skönt att det inte var något! 
#6 ja verkligen! De är ju mina bebisar ju, gör allt för att dom ska må bra! Åker hellre in till veterinären en gång för mycket än en gång för lite!
Sajtvärd på degus.ifokus