Tre hanar till salu.
Nu måste jag tyvärr sälja mina tre degu hanar pga flytt och tidsbrist.
Först har vi:
Tiny Toon´s Sonic!
Född: 081208
Färg: Agouti (bärare av viltblå)
Teckning: Vita strån på kroppen
Midgårds Fabius
Född: 111020
Teckning: Vita strån på kroppen
Midgårds Julius
Född: 111020
Teckning: Vita små fläckar på kroppen
Det är Julius som är på bilden dock är inte bilden helt ny. Kan ta nya om det finns intresse på dem alla tre. Det är relativt tama och lugna är de när de är ute. Men det skulle kunna bli ännu tamare hos nåon som hade lite mer tid.
Hör gärna av er om frågor eller liknande!
Vart finns dem? och hur mycket skulle dem kosta?
DESU!~
De finns i stockholm, snart Västerås. Priset är inte de viktigast för mig utan att de får det bra. Men kanske runt 300kr för alla.
Oj bor själv i göteborg så det var lite för långt bort annars hade jag köpt lille Julius för gud va fin han är!
DESU!~
Jo synd, helst vill jag ju sälja dem tillsammans.
Mjo det kan jag förstå!
DESU!~
Jag har degushanar i Kungsbacka!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
ingår det några grejer med dom?? bor i eskilstuna och är intresserad av dom=)
Tyvärr har jag ingen bur till salu men man kan få med en påse med mat.

Är intresserad av stamtavlorna. Kan du skriva av dem här?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#9 sonic kan jag spåra bak hela vägen till det vitas ursprung. Kan inte Gnejs hela släktträd bakåt, men gissar att Sonic o töserna delar en del gemensamma släktingar… Om du vill kan jag kolla mer noga ikväll när sambon e hemma o kan roa sonen…

#10 Det skulle vara snällt! Jag söker ju i alla fall 1 hane som kan fungera i avel med mina töser.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ja jo alla mina hanar är ju dock släckt men det är jätte snällt om *Smurfan-13 vil hjälpa till och kolla.

sorry glömde, skall försöka få till det idag…

Kollade lite snabbt och nu skall vi se om jag kan få till det.
Sonics farmors farfar är helbror till tösernas farfar.
Sonics farmorsfarmors far är helbror till tösernas farmor.
Sonics mamma är en blå import, men på pappans sida kan jag följa honom bak till de vita ursprunget, som längst ligger det 7 generationer bort. Totalt i stamtavlan dyker Råger & Vete upp 5 ggr, Lillen & Klöver 4 ggr och Nicke Nyfiken 2 ggr. Lillen var den första vittecknade och hans stamtavla är tyvärr dold i dunkel. Råger o vete är oxå frågetecken för mig, gissningsvis "nytt blod" när de började luska i nerärvningen av det vittecknade.
Ja och de yngre hanarna har finskt ursprung från sin mor och pappan är Tiny Toon´s Romulus, dock är inte hans stamtavla helt rätt då det står att det är ett led mer inavel än vad det är.

Jag får det till att Romulus och Snic har samma farmor o farfar, stämmer det? Det är dock ett frågetecken efter Romulus farfar, så det lär nog inte vara helt säkert där…
Jo det stämmer bra de, det är bara synd att det är fel på stmtavlan någonstans på vägen och jag mins inte exakt vart.
Nu är dessa tre Sålda och jag tror bestämt att de kommer få det bra i Örebro