Degus iFokus

Degus

Etikettövrigt
Läst 1070 ggr
Adrina
0

Uppfödare i utländer

Ni som har eller ska impotera degus från utländerna, holland, tyskland m.m hur hittar ni uppfödare? Min syster & jag (mest min syster) ska hämta lite nytt blod från holland till påsk, men vi kan inte hitta några uppfödare, har sökt runt på google men hittar inte någonting! Vi har endå rätt stor kunskap inom språket då halva släkten bor i holland.

Adrina
0

Oj, hittade denna sida http://www.knaagdierencentrum.nl/ (där folk som ej vill ha sina gnagare kan lämna dem & så får de nya hem) men det är ju inte säkert att dem har degus just när vi är där. Men det är i Alkmaar inte alls långt ifrån där våra kusiner bor, så man kan ju alltid kolla…

Adrina
0

Fast dem borde nog ha iallafall nån degus, eftersom de skrev på deras hemsida att de hade fler än 1000 gnagare..

smurfan-13
1

#1 fast om man tänker hämta in nytt blod för avel bör man ju inte skaffa en omplacering utan leta reda på en uppfödare som kan sina djur och deras bakgrundshistoria.

Adrina
0

#3 Ja, precis.

hhejlollo
1

Jag skulle gärna vilja veta ja med!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hhejlollo
0

Hur går det? Har du hittat nån bra?:)

Sajtvärd på degus.ifokus

Adrina
0

Nope, har ioförsig inte letat så mycket på sistone. Men blir nog inget från Holland utan tar från sverige, då mamma bestämde att vi skulle flyga, och flyga med djur kostar 1500:- och de tyckte jag var lite mycket. Nästa gång åker vi dock bil som vanligt, men det blir typ till höst och orkar nog inte vänta så länge ^^

hhejlollo
0

Ifall de skulle bli att ni vänta så länge så kanske du skulle kunna transportera en från Holland till mig?^^

Sajtvärd på degus.ifokus

Adrina
0

Det kan jag nog göra om vi hittar seriös uppfödare och sådant. Fast det får vi ta då ;)

hhejlollo
0

Precis! De är ju ett tag kvar så man hinner kolla runt! Dessutom så kunde väl du holländska? Lite lättare för dig att prata med dom då;)

Sajtvärd på degus.ifokus