Degus iFokus

Degus

Etikett: beteende-hantering
Läst 1298 ggr
PetitePuma
0

Hur blir degusarna tama?

Hej! Degusarna här hemma går gärna upp i händerna på mig- men bara som en utväg till golvet.

Hur får jag dem att vilja umgås med mig? Blir så ledsen när jag jämt bara måste jaga över golvet och se till att de inte biter i några sladdar…:/

ähnchen
0

Några tips från mitt håll Glad

Jag sitter gärna på en stol eller liknande framför buren, något som är så högt att de inte vågar hoppa ner. Då är de tvungna att antingen stanna i buren eller klättra runt på mig. Ju vanare de blir vid mig desto lugnare blir de. De flesta har upptäckt att det är skönt och varmt i mina händer eller under tröjan så att de stannar och myser en stund.

Sedan är det som alltid individberoende. En av mina kan knappt sitta stilla och försöker rymma hela tiden. Hans bror älskar att mysa. Att ha båda ute samtidigt är nästan omöjligt. Då tar jag ut en i taget och sätter mig på något högt.

På golvet får mina bara springa i köket eftersom det inte finns kablage där och inga hål att försvinna i. Där kan jag sitta på golvet och låta de komma fram när de vill. Eftersom jag på så sätt är högsta posten de kan komma upp på klättrar de gärna upp på mina axlar för att skaffa sig en bättre överblick.

Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

hhejlollo
2

Jag håller på att skriva en artikel så håll utkik!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

PetitePuma
0

Tack, men problemet är att de inte alls är höjdrädda och slänger sig hejvilt- en meter lite drygt är lätt spm en plätt! Sitter de på mina axlar så klättrar de ner för min rygg….:s

Flubben
0

#1 hehe där de itne vågar hoppa ner? Vad har du för lätta degus?Tungan ute De två första jag hade hoppade fallskärm utan fallskärm xD Jag skulle städa buren och stoppade upp dem i en garderobslucka somär två meter upp pch sen när man går förbi så fågar man en degu mitt i luften xD Tur att jag han fånga dem för man vet ju annars inte hur de hade slutat..

ähnchen
0

Hmmm, då har jag väl fegisar här hemma Tungan ute De är rätt så försiktiga när höjden överskrider en halv meter. Men hellre fegisar än självmordsbenägna galningar Flört

Kvarstår då metod 2 för dig att ha dem på en hyfsad gnagfast golv så att man själv är högsta punkten.

Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Flubben
0

#5 Haha jo det är bra med fegisar Flört