Degus iFokus

Degus

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 2031 ggr
Tsunamis
0

K: viltblå & vittecknad(bläs)

Hejsan, jag önskar komma i kontakt med en uppfödare av degus på varianterna viltblå och vittecknad(gärna bläsad). Känner du till någon eller föder du upp? Gärna i mellansverige dvs inte för långt norrut eller söderut. Glad

Svara gärna här, PMa eller maila på tsunamis.gerbiler@gmail.com

MvH  Tsunamis

pehu
2

Jag röstar för att det skrivs en lista här på degus.ifokus över uppfödare då det ibland kommer förfrågningar som denna! Finns det ens några aktiva uppfödare i Sverige numera?

hhejlollo
0

De finns nästan inga aktiva uppfödare av degus tyvärr men jag har ju uppfödning av febrilt och degus men har ingen kull nu. Håller med pehu om att skriva en lista med alla uppfödare så man kan ta kontakt med den man vill:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Tsunamis
0

#2 Hur blev det skulle du ta en kull till sommaren eller väntar du?

MvH  Tsunamis

hhejlollo
0

Jag kommer ta en kull i mars nångång så dom är flyttklara till juli/augusti:)

Sajtvärd på degus.ifokus

Tsunamis
0

Åhå får man ställa sig på en väntelista måtro? Glad Köper gärna två hanar eller honor. Osäker på vilket kön som är är lugnast eftersom jag inte träffat på så många degus men vilket tycker du?

MvH  Tsunamis

UlrikaD
0

#5 Jag är igen uppfödare, men har haft ett gäng hanar och ett gäng honor här hemma.

Tycker att hanarna var gosigare och lugnare medans honorna hade mer spring i tassarna.

Men det är bara min erfarenhet:)

SandraNoSekai
0

Mina är helt tvärtom honorna är lugna och lite tillbakadragna(nästan lite för mycket) men killarna är helt tokiga haha x'D

DESU!~Cool

Adrina
0

#5 Av nästan alla djurslag så är (enligt min personliga upplevelse) hanar, eller kastrerade hanar alltid lugnare & socialare.

hhejlollo
0

Mina grabbar är absolut lugnast och mysigast medan honorna är lite roligare och älskar att hoppa hinder osv:) ska ja sätta dig på väntelistan då?:)

Sajtvärd på degus.ifokus

Tsunamis
0

Tack för tipsen!

# Ja gör gärna det. Två killar så får vi se vad som dyker upp i din kull Glad

MvH  Tsunamis

UlrikaD
0

Midgårds har degus-kull nu.

http://midgardsgerb.webs.com/tillsalu.htm

Tsunamis
0

#11 Tackar ödmjukast för tipset! Johanna har jag träffat innan så det var kul att veta att hon tänkte ha en kull med degus.

MvH  Tsunamis

UlrikaD
0

#12 Det står att kullen är född och bilder kommer snart t.om:)

Tsunamis
0

#13 skojjigt. Hoppas det finns någon kille/killar över! Mail är nu skickat i alla fall.

MvH  Tsunamis

UlrikaD
0

Hoppas du hittar vad du söker.

Jag är helt övertygad om att det inte är fyra agoutigrabbar som räddats för att bli levande föda.

Skulle du vilja ha ett par såna också är det bara att hojta till.Flört

Pigges mam
0

Är vittecknad en korsning av blå o brun degus? Jag har aldrig tidigare sett vittecknade.

Jag har hört att de blå är mer aggressiva än de bruna som ju aldrig bits. Nån som vet om detta stämmer? Hur är i så fall de vittecknade?

smurfan-13
0

#16 Vittecknat är just vittecknat och både agouti och blå kan vara vittecknade. Vittecknat nedärvs dominant så det kan räcka m att ena föräldern är vittecknad.

Det finns åtminstone en del blå m riktigt dåligt temperament. Vittecknat kan nog generellt sägas vara om möjligt ännu snällare, men de lär kunna få dåligt temperament om de kommer från föräldrar m dåligt temperament.

Vattnadal
0

Jag tänkte ju bli uppfödare av degu igen, och det som saknas är väl en avelshane, och att tjejerna här hemma känns vuxna nog. Vittecknat var målet, och jag har 2 såna tjejer.

Kruxet är väl att hitta en hane som är obesläktad med mina, frisk och trevlig.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter