Degus iFokus

Degus

Etikettmat-och-vatten
Läst 1597 ggr
Adrina
0

Örtte

Många ger ju torkade örter och blommor/blad/kryddor till sina degus. Tror ni man kan ge örtte till dem som godis? Alltså själva innehållet som finns i påsen bara.

smurfan-13
0

Te lär nog inte vara så nyttigt, men jag har ingen aning om "örtte" faktiskt innehåller te :P

pehu
0

Te som innehåller koffein är nog inte så bra..om det är något annat du tänker på (#1) med te som är dåligt för degus så upplys gärna! :)

Adrina
0

På vårt ena örtte står det i innehållet såhär: passionsört 30%, lavendelblomma 25%, citrongräs 25%, pepparmyntsblad 20%

Har även ett kamomill te där det står: kamomillblomma 100%

Pepparmyntsblad kanske inte är så bra för dem, citrongräs o passionsört vet jag inget om.

Kamomill borde de väl kunna äta?

Minoth
0

Ört te kallas bara te men har egentligen inget TE i sig. Kamomill te (eller dryck om man nu ska kalla de något annat) ska dom kunna äta :) 

Borde egentligen kallas ört dryck eller något

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Adrina
0

Okej, ska ge lite kamomill till dem då, så slipper dem vänta tills slutet på sommaren Flört Kanske köper jag lite örter/torkade blommor i Holland också, för vet att de finns i påsar i djuraffäer där.

Adrina
0

Dem tyckte om det! Även fast de var väldigt söndermalt…

Minoth
0

#6 härligt :D kamomill är nyttigt ^^

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

hhejlollo
0

Måste testa kamomill till mina!^^

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

MoaL
0

Smart, kamomill ska jag testa till mina också då. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

PetitePuma
0

Råttor har jag hört brukar gilla rooibos (koffeinfritt) ljummet te…kanske man kan ge degusar lite kamomilldryck? ;p 'ska vi ta en kopp te, tjejer?'

hhejlollo
0

Vart köper man sån där kamomillte? Vilket märke?:o

Sajtvärd på degus.ifokus

Adrina
0

Jag har Garant's märke, de är iaf 100% kamomill men ganska söndermalt, vilket mina inte tyckte gjorde så mycket. Finns i lösvikt också i olika te affärer o de är lite större bitar. Garant finns o köpa i alla mataffärer (tror jag).

hhejlollo
0

#12 tack! De ska införskaffas!^^

Sajtvärd på degus.ifokus