Vifta på svansen?? O_o
Hej! Har undrat det här ett tag. När mina degus var nyinflyttade hos mig och skulle vara utanför buren för första gången, viftade en av tjejerna febrilt på svansen (!!) när jag skulle få in dem i buren igen. Var det något slags 'hot' mot mig? Var hon kanske rädd?
De gånger jag har märkt att de vifta väldrigt mycket på svansen är när de bråkar med varandra så jag hoppas inte hon var arg på dig. Men det kan ju vara så att hon bara tyckte att hon tappade balansen när du tog upp henne och försökte återfå den.
Som midgårds säger så kan det vara att hon tappade balansen, mina viftar som galningar när dom tappar balansen eller håller på och ramla ner ifrån någon gren eller så haha x3
DESU!~
Jaa, fast hon var på marken så hon var nog lite sur i sådana fall :s
Ja jo då skulle jag också tro, förhoppningsvis så fortsätter hon inte med beteendet.
Nej, nu för tiden så gosar hon på mina axlar och under mitt hår, gillar att bli kliad och fullproppad med frön :p
Härligt att höra! :D
Våra degusar gör det när dom är utanför buren och hör ljud dom inte känner igen :-P
Att de viftar på svansen är ett tecken på upphetsning. Så det var nog lite mellan hot och rädsla som hon visade, förmodligen pga alla nya intryck. De brukar också göra så samtidigt som de gnisslar med tänderna när de träffar på en degu som inte tillhör deras grupp.
Med andra ord ingenting att oroa sig över i ditt fall. Som der verkar har det gått över nu när dem är vana vid dig. 
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.