hej på er alla
hej jag är ny med degus och sånt
och jag funderar på hur får man dom att äta annat än torkade godisar
har försökt att lägga in morot sallad lite gräs och även maskros rötter men nopp allt ligger kvar
hur ska man göra vill ju skämma bort dom lite det ända som dom tyckte va lite kul var en hasselnöt
tacksam för svar
mvh mig
Jag brukar hacka grönsakerna väldigt smått och då brukar de gå ner! Annars kan du ha på liiiite havregryn så ska du se att dom äter de;)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Förr åt mina inte heller något, men ändrade diet. Till 50% marsvinspellets och 50% chinchillapellets ca. 2-3matskeder/dag, hö, vatten och grönsaker, och oj oj oj då började grönsakerna vara det godaste 
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
ska försöka med förslagen …
just nu får dom obegränsat med hö och chinchillapellets och för att vi ska vänja oss vid varandra så får dom köpta torkade morötter för det är det ända som slinker ner har testat med äpplen salladsblad och gurka i små bitar men dom bara idiotförklarar mig och letar efter det torkade…
men ja ska testa …
Ge inga frukter av nåt slag! Och inte mycket med fröer heller! De är inte bra för degus!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
lugnt dom äter det ändå inte så ja tänker inte testa igen =)
framgång… jag har fått dom att äta gräs… och det är det enda !
jag har testat med brockol,i gurka, sallad potatis och maskroser inget och har testat att hacka i småbitar och haft på lite havregryn inget hjälper!
ger jag dom i handen så letar dom efter torrgodis och lägger jag in i buren så luktar dom på det och skiter i det
ska ja ge upp att ge dom grönsaker eller har ni andra tips på hur man gör?
#6 Fortsätt ge dem grönsaker även om de inte äter, och minska kraftfodergivan! Till slut kanske de smakar och upptäcker att det är gott! Testa rödbeta med, det gillar mina…om det är riven rödbeta då, men inte om jag skurit den i bitar! Knäppisar :P
färsk då eller för jag antar att det på burk är okej?
#8 Färskt, såklart! Det på burk ska du inte ge dem, det är saltat och innehåller konserveringsmedel så ge absolut inget som är inlagt!
det skulle vara ett 'inte' nånstans i det ja skrev…
hum ska testa det oxå…