Vita tänder??
Hej!
Åkte iväg långt för att hämta två underbara små degusungar.
De är jättesöta o trevliga o uppfödaren verkar väldigt seriös.
Upptäckte att tänderna är ganska vita..?
Kan de vara det på ungar eller är det nåt fel på dem? De verkar väldigt pigga o normala.
Kan det vara kosten?De är mest uppfödda på pellets o hö o nån grönsak. Vet inte om de fått extra vitaminer.
Behöver tips på namn oxå! Vi har världens idétorka o kan inte enas om nåt vettigt! Det den ene tycker passar är den andre helt emot. Så tråkigt att inte veta vad de ska heta. Vill inte ha för lika namn för då blandar vi bara ihop namnen.
Hjälp oss! det är två små gossar!
De kommer! Dom blir ostbågsfärgade med tiden!:) ja hämtade tre degubebisar för ett tag sen oxfilé hade vita tänder för dom va små och nu är dom orange!:) så ge mat som vanligt och massa grönsaker och ännu mer hö så ska du se att dom blir orange!:) Va gillar ni för sorts namn?;)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Åh, så skönt att höra!
Jag tror mina andra hade orange från början men de var lite äldre.
Putte heter den "gamle". Nåt namn som funkar ihop med det.
Lille Pip kallar vi en av dem för han har så ljus stämma. Men han blir ju större o grövre så jag vet inte… Jag gillar nog mest människonamn men vi är öppna för förslag!
Hmm, plupp? Haha min fantasi försvann nu:o
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Varför inte? Får klura lite till..
Hmm… Brukar komma på namn, men inte just nu. Men Papi kanske? Eller Sammy?
Brukar förresten komma på namn när jag ser bilder. Så har du en bild får du gärna visa den 
En har äntligen fått ett namn: Joppe!
Den andra som förlorat en del av svansen varierar namnet mellan Pip o Stumpen…
Fortfarande öppna för förslag…
Åh, så sött namn Joppe är
Synd att den andra har förlorat en del av svansen… Tycker Pip var gulligt 
Jag kallade en av mina gamla degusar för Pipen, då hon var den mest pratsamma av dem :P
Pip är ett gulligt namn :)
Ja han får heta Pip nu. Fast det är egentligen Joppe som är pipigast. Han brukar pipa i sömnen!