Degus iFokus

Degus

Etikettbeteende-hantering
Läst 3409 ggr
Heddsan
0

Hona eller hane?

Vad är det för skillnad mellan en hona eller en hane?

Vilken är mest gosigast och kelig? Eller är det ingen skillnad alls?

Tacksam för svar Glad

hhejlollo
0

Hanarna är lugnare än honorna. En hane gillar mest att mysa med sin ägare medan honorna hellre busar och utforskar. Båda könen kan bli exakt lika tama men de är ju upp till en själv! Ja kan inte välja vilket kön som är "bäst", ja har båda och de är bäst!:*

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

SandraNoSekai
0

Mina hanar är busigare än honorna så jag tror det beror mycket på personligheter! :3

DESU!~Cool

hhejlollo
0

Är dom? De är inte va ja uppfattat de som^^ däremot är dom ju individer och därmed olika!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

smurfan-13
0

De riktigt tama degus jag har haft var hanar. Men de som är tamast av de jag har nu är de två äldsta (hane o hona) samt deras ena dotter. Den andra dottern till dem är den skyggaste av de jag har :P Men jag har knappt pysslat m den honan alls, då hon var liten när vi var i sommarstugan förra sommaren, så hon växte upp m degusvakt som bara tittade till dem.

Midgårds
0

Ja det är nog helt idvinduellt då min hane är den som är mysigast utanför buren men en av mina honor älskar att bli kliad och inne i buren.

pehu
0

Jag har ingen erfarenhet av hanar så jag kan inte jämföra så, men mina honor är inte direkt gosiga. Detta gör inte mig personligen något då de är sådana personligheter och hittar på mycket bus och stoj som är alldeles underbart att se! Sen tyr de sig till mig ändå och jag ser dem som väldigt tama. De brukar hoppa upp i min hand eller i mitt knä när jag har dem ute lösa men bara för en kort stund då det är mycket mer spännande att utforska lägenheten än att sitta still och gosa med mig ;)