Degus iFokus

Degus

Etikettboende-och-inredning
Läst 2567 ggr
zatanica
0

bygga bur?

NÅgon här som byggt en egen bur till sina degusar?

Har det fungerat bra och vad ska man tänka på? Vilka material är bäst att bygga av och hur vill de heöst ha sina burar utformade? Tre täckta sidor, eller bara en eller två kanske?

Har tidigare byggt bur till sibiriska jordekorrar, där hade jag en täckt sida bara och sedan nät.

Ja o så har jag ju byggt kaninburar.

SÅ lite tipps skulle sitta fint, till den dagen det blir dags att skaffa degusar.

rudyC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vet inte hur andra har det men vi bygde den i trä med plåt beslag på ramen så att dom inte skulle tugga sönder den

vi har tre sidor öppna för då har dom så att dom kan se oss och se ut då vår bur står vid ett fönster

sen är det ju upp vill dj var du vill ställa buren; vid en vägg? täck då 2 sidor då dom kanske kan få tag i tapeten

bilden är lite gammal och jag har ändrat lite men grunden är ju den samma

[theotoft]
0

http://www.degus-international.org/how-to-build-a-degu-cage.html  Här har du en jättebra sida med massor av tips på hur man kan bygga en bur till degus. :)

zatanica
0

vad smart med metallbeslag så de inte gan gnaga, hade jag ju aldrig kommit på, det ska jag lägga på minnet.

Tack för länken den var ju super, att jag inte hittat den när jag googlat, ska läsa igenom mer nogrant senare.

rudyC
0

ja… allt annat är ju utbytbart stommen är lite surt om den kolapsar  =)

[theotoft]
0

Den är helt super! :) sitter själv och läser mycket på den sidan då jag ska köpa degusar och bygga bur! :-)

zatanica
1

Känns ju som att bygga en bur är det bästa man kan göra. DÅ får man den så stor man vill ha och kan göra den som man vill, sedan kan man ju anpassa den efter den platts man har med. Kan det bli bättre lixom :)

Ska bara fundera ut en bra plats och övertala sambon lite, men han gillar degusar han med så är nog inge svårt.

rudyC
0

lyckost … min fick jag övertala och muta med obegränsat antal men mopeder men jag fick dom =P