var på listan hamnar din degu?
tänkte det vore lite kul att veta var på din djurlista en degu ligger
typ rankning av dina favorit djur
tex
häst
hund
degu
katt
Åh ja kan inte ranka dom så.. Mina är: 1.Degu+häst 2.Kanin+gerbil+hamster Fast alla mina djur ligger på första plats!:*
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Hm, svårt och ranka, man känner sig så taskig XD
1. Get+Häst
2. Katt
3. Degus + kanin
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
get?
Ja, har två getter hemma och älskar dem! Många tror getter är dumma och envisa, men mina är så sociala och sällskapssjuka, älskar att bli kliade. Brukar gå ut på promenad på gatan med dem vilket dem tycker är skitskoj. Tränar trickträning med dem, och Stepp kan sammanlagt ca. 10 trick (samt öppna dörren till foderkammaren, haha…) så de är faktiskt riktigt smarta. Sappis har jag även kört in och hon det verkar som hon gillar och dra vagnen! Sen tränar jag ''agility'' med dem och Stepp har verkligen ärvt sin hoppglädje från sin far, även om Stepp inte är så duktig (han river ofta med bakbenen) så VILL han gärna hoppa. När jag te.x sätter upp ett nytt hinder går han bort och hoppar dem andra för sig själv XD Sååå söööt!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
det va som fan !!
Mina egna 2 små degutjejer
sen resten av alla mina/familjens djur :)
Jag tycker alla djur är lika mycket värda och förtjänar att respekteras och leva bra liv! Men jag får väl krypa till korset och erkänna att jag har några arter som ligger mig mer varmt om hjärtat! Ska försöka ranka dem även om det tar emot!
1. Gris och hund
2. Degu
3. Får, get, nötkreatur
4. Råtta
Sen bultar mitt hjärta lite extra hårt för vilda kråkfåglar också men visste inte om vilda djur gälldes :P
det dyker upp mycket intressanta djur på ställen man inte tänkt sig
och varför gris ?
#8 Varför inte? Grisar är underbara djur :). Ingen större skillnad mot hundar "personlighetsmässigt" eller hur jag ska uttrycka det, dock mycket smartare!
hum om du säjer det så
#10 Japp :)
Grisar är faktiskt väldigt smarta djur, till och med mer intelligenta än hundar om jag inte minns galet. 
Mina favoritdjur är och förblir eremitkräftor, snäckor och råttor. Och sedan fullkomligt dyrkar jag vår hund förstås, han är min bebis och bästa vän. Var degus hamnar på listan vet jag inte, jag vet bara att de är helt fantastiska små djur och att jag älskar mina tre tjejer. 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#12 Ja, det stämmer utmärkt :). I vissa fall överglänser de även schimpanser i kognitiv förmåga har jag för mig att jag har läst någonstans!