Degus iFokus

Degus

Etikettbeteende-hantering
Läst 924 ggr
Arvi
0

Frågor om mina degusar!

Hejsan!

Jag fick hem mina första degusar igår och har några frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. :)

1. Det är en hone och en hane av olika släkte; hur vet jag om någon av de är kasterade? De har bott tillsammans i ett år. Då borde hon redan ha varit dräktig, inte sant?

2. Som sagt så har de bott tillsammans i ett år och tycker mycket om varandra, hur kommer det sig? Ska man inte ha två av samma kön eller har jag missuppfattat det helt?

3. Hanen lägger sig på honan och gosar. Varför ligger han ovan henne?

4. Honan har legat bakom huset inprincip hela tiden sen jag fick hem henne igår, medans den andra har varit framåt, nyfiken och inte blyg för fem öre. Får hon ingen tröst i att han litar på mig? Vad ska jag göra för att få fram henne? Hon lockas inte av godsaker.

5. Sen undrar jag hur man böjer degus. Degu, degus, degusar, hjälp mig haha! :)

hhejlollo
2

1. En hona och en hane kan para sig efter ett år tillsammans så de är inte säkert att hon vart dräktig. Planerar du att ha uppfödning? Eller Vrf har du båda könen? 2. De måste inte va av samma kön för att tycka om varann utan de beror helt enkelt på individerna. 3. Degus brukar ligga i pyramid när dom sover/vilar och är väldigt vanligt! De gör alla mina:) 4. Låt de ta den tid de tar och stressa inte. När hon fått förtroende för dig kommer hon komma fram till dig. Sitt vid buren och prata lugnt, hon kommer bli nyfiken och sakta men säkert komma. 5. En degu, flera degus :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus