Degus iFokus

Degus

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 1169 ggr
pehu
2

Omplacering av två honor

Jag överväger alternativet att omplacera mina två degutjejer (Aska och Koda) som närmar sig 1 årsåldern. Detta då jag känner att jag inte längre kan ge dem den tid de förtjänar! Har fullt fokus på examensarbete och valp vilket tyvärr lett till att mina degus blivit nedprioriterade vilket jag har extremt dåligt samvete över. Om det är någon här på forumet som kan ge dem ett bra hem eller känner till någon som kan erbjuda dem ett bra hem så hör gärna av er till mig! Vill inte ge bort dem till första bästa utan vill avvakta tills rätt hem dyker upp!

Jag tänker inte ta betalt för degusarna då hemmet är viktigare. Vill däremot den eventuellt nya ägaren ha buren också får vi diskutera ett pris för den!

Tjejerna har väldigt mycket personlighet, är aktiva och alerta, gillar att ränna runt utanför buren (viktigt att de kan göra detta även i det nya hemmet), de är väldigt tama men är mer för att busa än för att kela i dagsläget!

Har tyvärr inga bra bilder på dem i dagsläget men ska försöka ta några bilder att lägga upp snart!

Tillägg: glömde skriva att de finns i Uppsala!

Midgårds
0

Lägg gärna upp bilder så blir det säkert fler intresserade :)

pehu
0

#1 Absolut! Min mobilkamera är så kass bara så jag har inte lyckats ta några bra! Ska göra lite försök att få till några bilder idag :P

pehu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen lyckats ta lite bilder på dem! Tyvärr är det rätt kass kvalite på bilderna men jag ska försöka ta lite bättre bilder snart! Tills dess får ni stå ut med dessa :)

På första bilden har vi Koda!

pehu
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en på Aska, försökte ta några stycken på henne men alla blev såhär då hon var väldigt nyfiken på kameran :P

hhejlollo
0

Haha sötisarna!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Moca
0

Är ev intresserad av att ta över dina degusar. Vill gärna veta mer. Hur kan jag få kontakt med dig? Jag bor i Söderhamn.

pehu
0

#6 Jag har skickat ett PM till dig :). Söderhamn är rätt nära Hudiksvall va? Min sambo kommer därifrån så transport kan lösa sig om du bestämmer dig för att ta över dem!

pehu
0

Koda och Aska kommer få ett nytt hem i Söderhamn. Imorgon transporterar jag dem så jag ska passa på att mysa med dem extra mycket idag! Jag tror de kommer få mer uppmärksamhet i sitt nya hem så även om det känns sorgligt så tror jag att det är det rätta för dem!

Kanske nya ägaren kan ta över och skriva om deras upptåg här på forumet :).