Degus iFokus

Degus

Etikettboende-och-inredning
Läst 1124 ggr
FriddaBOY97
0

Lukta mindre ?

Hej jag undrar hur man får dom att lukta mindre eller om det beror på underlaget i buren, Jag har en ganska så stor träbur. Luktar dom mindre om man hr annat underlag ?

Och issåfall vilket ska man ha ?

Järn, glas, plast eller vad det finns för något.

För mina föräldrar tycker dom luktar väldigt illa och vill slänga ut dom men det vill inte jag.

Jag städar buren varannan dag men det hjälper inte dom luktar fortfarande lika mycket.

Adrina
0

Är det kanske träet som har sugit upp kiss/bajs på träbrädorna m.m och det har börjat lukta? Skurar du buren regelbundet med såpa och vatten?

rudyC
0

mina tycker inte ja att dom luktar om man luktar direkt på degun men ja vet att buren stinker ibland men då e det deras sand som gör det … men som sakt en ordentlig skurning av buren e att rekomendera

FriddaBOY97
0

ja det gör jag varannan dag men jag tar inte ut hela hyllan.

jag håller på och göra en lek bur till dom där jag ska ha cutterspån i botten men undrar hur många gånger man behöver byta cutter spån issåfall ?

Adrina
0

Beror på hur länge dem ska vara där per dag, jag tror nog att du ser när det behövs städas, då har spånet en gulare/smutsigare färg och det ligger bajstollar överrallt Flört