Behövs de? Eller vad rekomenderas?
Jag tänkte på dehär men C-vitaminer osv.. Nu när jag vet att dem behöver de, vad ska jag ge för slags? hade förut c-vitamin (smak av jordgubb) och en gång allvitamin (smak av citrus) Men vet ej märket men de var ganska dyrt, tänkte på om de finns bättre eller sämre kvalité eller om alla såna typ ''grejjer'' är av exakta kvalité? :)
Vad bör jag köpa för tillskott annars, vad rekomenderar ni? (Alltså tänkte ge mindre än anvisat, bara så dem får i sig en liten mängd)
Ger dock degu selective till mina 2 och de innehåller väl c-vitamin osv om jag inte minns fel, sen får dem c-vitamin berikad pellets (marsvins pellets blandat 50/50 men chinchilla pellets, De kanske duger? :)
Grönsaker :) Behöver inte blanda i nåt i vattnet sålänge du ger en bra kost. c-vitaminberikad pellets som du säger är bra, samt att man ger grönsaker då och då.
Plocka utifrån nu när det är säsong!
// Sofia
Jag ger selective Degu och Carriers marsvin och kanin pellets som båda innehåller c-vitamin, ger de lite varierat:) dom får även grönsaker och vitamindeoppar i vattnet, de är endast en liiiten droppe:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus