Degus iFokus

Degus

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 1123 ggr
deedee
0

Omplaceras: två deguhonor

Hej!

Två deguhonor som är ca 1 år söker nytt kärleksfullt hem. De omhändertogs från en veterinärklinik sen förra matte velat lämna in dem för avlivning.

Hafez och Boye är pigga, nyfikna och äter gärna ur handen. Utöver det är särskilt Boye lite reserverad. De har troligtvis inte blivit väl behandlade i sitt förra hem (som trodde de var gerbiler!) och de har båda tappat svansspetsen. De söker ett hem med mycket kärlek och uppmärksamhet, där de långsamt och med positiv förstärkning kan få tilltro till människor igen. De ska slippa bli stressade av småbarn och katter/hundar, så om dessa finns i hemmet bör degusarna få ett avskilt rum. Båda är agoutifärgade.

För tillfället bor de i Hjällbo, Göteborg. Transport kan ordnas till närliggande orter. alt längre om det är rätt hem. Adoptören betalar en symbolisk summa på ca 200 kr och får då även underteckna avtal där man försäkrar att de inte får avlas på eller avlivas utan medicinska skäl. Just nu har de en lite för tråkigt liten bur (dock laglig) som medföljer så deras nya matte/husse bör ge dem en större bostad.

Hör av er till:

dorna.behdadi@gmail.com

0739-635120

Saga85
0

Men åååh! Om den här annonsen bara hade kommit ut för några veckor sedan…var sugen på degus igen (en av anledningarna till att jag åkte till smådjursmässan) men kom hem med stäpplämmlar och har fått oväntade stäppungar.

Faen, jag som bor i Hjällbo i en vecka till och allt…

Hoppas tjejerna hittar ett bra hem!

Degu95
0

vart finns dem?

Degu95
0

Jag skulle kunna ta över dem tills någon annan vill ha den? har gott om plats och 2 andra honor som sällskap därefter :)

hhejlollo
0

De står att dom finns i Göteborg

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Degu95
0

Såg de :)

hhejlollo
0

De är svårt att få ihop vuxna honor med andra vuxna honor så har du inte introducerat innan så bör du nog inte göra de med vuxna degus först

Sajtvärd på degus.ifokus

Degu95
0

Hur ska man kunna lära sig om man inte ens får försöka, dessutom har jag 2 burar så skulle de inte funka så är det inte hela världen, du verkar ju tro att jag inte kan göra någonting

hhejlollo
0

Hur kan du få ett tips till att tro att du inte kan nånting? De va som sagt ett tips eftersom ja vet hur svårt de är att introducera vuxna för varann utan att svansar ryker osv, i värsta fall har dom ihjäl varann

Sajtvärd på degus.ifokus

deedee
0

#3: Jag letar efter så permanenta lösningar som möjligt. De ska få flytta till ett slutligt hem, inte att flytta omkring ännu mer. Så tills ett sånt hem dyker upp behåller jag vårdnaden om dem. Men tack för visat intresse!

Degu95
0

#9 Ingen fara, jag förstår :)