Degus iFokus

Degus

Etikettavel
Läst 3397 ggr
Degu95
0

Degubebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska sätta ihop mina 2 honor med en hane om ca 1
månad.
Hanen är bärare viltblå men är augoti vittecknad.
Honorna är båda augoti.
Ungarna är väldigt svåra att veta när dem kommer
men de hör jag ju självklart av mig om, om du
skulle vara intresserad!

* Du ska vara 18år eller ha målsmans tillstånd.
* Du och din familj ska vara väl medvetna om hur
djuren ska skötas.
* Jag vill ha någorlunda fortsatt kontakt efter
köpet.
* Djuren säljs INTE till mat.
* Du måste ha möjlighet att ta djuret till en
veterinär.

* Djuren säljs två och två om kompis inte redan
finns i nya hemmet.

Degusar är för övrigt allergifria, tycker även
personligen att dem är luktfria och mycket
trevliga små varelser.
Pris: 300:-

smurfan-13
0

Degusar är inte alls allergifria!

Degu95
0

Dem ska vara de läst de på flera ställen. plus att min farmor är mega allergisk men när hon klappa degarna så hände ingenting :)

Roxie
2

Det där med allergi är otroligt individuellt. Min sambo är jätteallergisk mot pälsdjur. Han kände inte av mina hamstrar något, men degusarna kan han känna om han vistas i deras rum för länge. Men inte alls lika illa som tex hund, katt.

Men att säga att de är allergifria är helt fel :)

// Sofia

Degu95
0

Hmh konstigt att många säger och skriver de då, står tom i en blocket annons jaja hur som helst ska ni inte ha ungar så undvik att skriva här

smurfan-13
0

#4 det är väl bara något "billigt" sätt att försöka få djur sålda. Allergier är alldeles för individuellt för att man skall kunna säga att något djur är allergivänligt och att ha det som säljargument ökar bara risken att någon som inte kommer kunna ha kvar djuren köper.

Degu95
0

Som sagt, sluta skriv om ni inte ska ha

hhejlollo
0

Man måste ju kunna diskutera. Och som Sofia säger är allerigerna väldigt individuella och går därför inte att säga att dom är allergivänliga. Dessutom skriver dom allt möjligt i tex blocketannonser bara för att få djuren sålda.

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Degu95
0

Men jag har förstått ;s

hhejlollo
0

#8 de verkade inte så och därför försöker vi hjälpa

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Degu95
0

Men om de är så himla dåligt så be någon ta bort annonsen så får jag väl skriva ny, jag ber er att inte skriva om ni inte ska ha å endå gör ni de.. Jag fattar jag är inte trög ;s

Wand
1

Allergi är som sagt oerhört individuellt. Jag är pälsallergiker men tål alla djur om jag får tid till att vänja mig. Min lillasyster är hyperallergiker och tål vissa djur men inte andra, t.ex så tålde hon inte mina gerbiler trots att de sägs vara allergifria men hon tålde mina möss - som jag var väldigt känslig emot. 

Chinchillor sägs också vara allergifria men jag blev extremt allergisk emot dem både med mina senaste och den vi hade när jag var jätteliten.

Degus kanske är mer allergivänliga, men inte allergifria för alla. Sedan äter de väl hö, så det sabbar ju mycket ändå. Jag själv kan inte ha djur som ska äta hö då höet är en utav de få saker som jag aldrig lyckats vänja mig vid.

Men jag hoppas att allt går bra för dina kommande bebisar i alla fall!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?