Degus iFokus

Degus

Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 3313 ggr
Cathy15
6

Degus till salu?

Nu har jag bestämt mig för att skaffa degus igen. Jag var lycklig hyresvärd till ett par tjejer för ca 10 år sedan och nu börjar längtan efter nya små individer bli stor. Jag skulle vilja skaffa två stycken, inte så noga med kön men vore kul med ett par killar.

Är det någon som vet om det finns några till salu snart? Jag kan köpa via djuraffären men vet inte om jag är så pigg på det…

hhejlollo
1

Jag väntar en kull i början av oktober, de är ju ett tag kvar men den som väntar på nåt gott;) Ingen annan uppfödare än jag verkar ha nån kull planerad som de ser ut:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Cathy15
0

Om inte det inte är någon som har någon kull på gång lite tidigare så är jag intresserad. Var finns du? Vilket pris?

Kan behöva en liten stund på mig för att införskaffa det jag behöver, och bygga buren… :)

hhejlollo
0

Kika in på min hemsida: www.kristallens.blogspot.se Är de nåt är de bara att maila mig på kristallens@hotmail.se

Sajtvärd på degus.ifokus

Cathy15
0

Ok. Västerås är ju inte sååå långt bort från Motala. Kan det ta ca 3 timmar med bil? Klarar de små liven av en sådan transport?

hhejlollo
0

De gör dom:) självklart är de stressande men de är ingen fara:)

Sajtvärd på degus.ifokus

smurfan-13
0

Eventuellt, kanske (men bara kanske) funderar jag på att sälja 2-3 av mina tjejer. Helst till någon som är intresserad av att avla. Isf säljer jag även terrariet där alla bor nu. Men inget är mer än vaga funderingar än så länge, så det beror på om rätt köpare dyker upp ;) Finns i linköping isf.

hhejlollo
0

#6 hur gamla är dessa? Ja kan va intresserad!

Sajtvärd på degus.ifokus

smurfan-13
0

#7 som sagt, ytterst osäkert OM jag ens vill sälja dem… Det handlar isf om Draken och Etti (ännu mer ev även Cocos). Egentligen vill jag ha kvar dem och dra igång aveln igen om ett tag, men jag är tveksam att tiden kommer finnas innan töserna är för gamla för att gå in i avel… Och planen när jag sparade dem var ju att de skall gå i avel.

hhejlollo
0

#8 åh dom är ju så fina! Jag letar avelshonor då ja bara har en för tillfället. Jag garanterar ett superbra hem och om du nu väljer att sälja dom och kanske till mig så kan du läsa om deras uppväxt på min blogg och jag har alltid kontakt efter köpet!:)

Sajtvärd på degus.ifokus

Strandfrun
1

Jag köpte mina små fina honor på Hönö. Hon hade fyra små hanar kvar till salu (förra veckan). Sök på Blocket -> Hela landet -> degusungar. Hon som säljer heter Matilda Andersson och verkade erfaren, duktig och seriös.

Lycka till!

Matilda123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan jag har 4 hanar kvar ifrån min kull om det låter lockande? Dem föddes den 19de juni och blev leverans klara den 31juli. Det är jag som är Matilda Andersson som föregåene rekomenderade. Om du är intresserad så kan du melja mig till Matilda_andersson_9@hotmail.com   (Detta är pappan) Dem finns på Hönö (öckerö kommun)

Matilda123
0

Dem finns på Hönö (Öckerö kommun)

Matilda123
0

Är du fortfarande intresserad så finns det 4 hanar kvar

hhejlollo
0

Även jag har två superfina pojkar till salu!

Sajtvärd på degus.ifokus

Fisfia
0

Hade varit super om du hade kunnat ta hand om några av dessa från den här tjejen som har räddat ett gäng degusar! http://degus.ifokus.se/discussions/5047cafdd4ebea3c84001eae-akut-hjalp-for-3-deguhanar?discussions-1

Cathy15
0

Tack för alla svar.

Snälla Midgårds hjälpte mig att få hem två underbara killar med starka personligheter, En viltblå som jag har döpt till Whiskey och en agouti som fick namnet Konjak.