skaffa degus
Vad ska man tänka på när man ska skafa en?
Hur äe de, vad kräver de, e de sociala?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Till att börja med ska du ha minst 2 st då de är flockdjur och trivs bäst tillsammans om dom är ett par stycken. Dom kräver en stor bur med mycket rolig inredning och gärna variation! När det gäller maten så brukar man bara ge pellets fram till att dom fyllt ett år tex. Men om det visar sig att dom mår bäst av att få lite pellets efter de med så ska dom självklart få det. Fri tillgång till ett bra hö är ett krav då hö är degus basföda! Lite varierat med grönsaker är uppskattat:) Degus luktar ingenting! Det tycker jag är superbra då tex råttor luktar väldigt mycket:) Honor brukar oftast vara lite mer aktiva än hanarna. Honorna vill gärna "busa" mer, inte sitta still allt för länge, mer spring i benen alltså, men självklart är dom också mysiga och vill ligga i tröjan osv! Hanarna blir mer mysiga, älskar att ligga i tröjan, sova i luvan osv! Men dom har självklart lite spring i benen dom med!:) Är det något mer du undrar så fråga!:) www.nattstad.se/kristallens
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
13 NEMEN gud vad du är gullig som svara tack :D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3