Degus iFokus

Degus

Etikett: att-äga-degus
Läst 1328 ggr
DenLin
0

Lämna ensamma en helg?

Hej! Jag äger inga degus utan håller på att lära mig om dom. Jag undrar hur beroende av daglig tillsyn degusar är? Går det att åka iväg över en helg då och då, eller tar man dom med sig? Undrar också över tamheten, gillar dom att vara med i soffan när man tittar på tv eller smiter dom iväg på äventyr på en gång? 😊

hhejlollo
0

Åker jag iväg själv en helg tar min familj hand om dom, åker vi bort längre tar min farmor och farfar hand om dom då jag har så många:) Alla mina degus är jordens socialaste! Älskar att vara med på allt och då menar jag verkligen allt! Hanarna är lite mer mysiga av sig medan honorna oftast har lite mer spring i benen men alla mina älskar att mysa! Jordens mest underbara djur!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Adrina
0

Det är lag på att djur ska ha daglig tillsyn varje dag, alltså kan man inte låta dem va över en helg. Och allt kan ju hända, tänk så blir någon sjuk när du är borta.

Jag älskar också degus, just för att dem är så himla sociala och dem söker alltid kontakt.

DenLin
0

Hur gör man då? Tar man med dom i en transportbur eller är det hjälp från granne/vän som gäller? Har era små ro att sitta och gosa eller man får sno åt sig en klapp här och där när dom susar förbi?

hhejlollo
0

#3 jag tar med om de är nån enstaka men eftersom ja har 11st så har jag djurvakt:) åker du långt kan dom inte sitta i en liten transport utan behöver en större transport, en liten fågelbur tex. Mina älskar att mysa så dom ligger gärna innanför tröjan när man kollar film eller så:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Vattnadal
0

Vi har ju djurvakter till alla andra djur som måste ha mat och vatten dagligen, så alla smådjur får ju oxå koll då. Dock brukar jag fylla på mat och vatten till smådjuren om jag bara är borta en helgf, så att de bara bhöver kolla att allt är som det ska och ev fylla på vatten.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter